اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 20 پلیس/ ترور یک دادستان در جنوب افغانستان

کشته و زخمی شدن 20 پلیس، ترور یک دادستان، کشته و زخمی شدن 27 شبه‎نظامی طالبان، زخمی شدن 30 دانش‌آموز و دستگیری یک گروه آدم‎ربا، بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته هستند.

کشته و زخمی شدن 20 پلیس/ ترور یک دادستان در جنوب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «فقیر محمد جوزجانی»، فرمانده امنیتی ولایت جوزجان در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر سانحه رانندگی 11 نفر کشته و زخمی شدند.

به گفته جوزجانی، براثر برخورد 2 خودروی پلیس با یکدیگر در شهر «شبرغان» مرکز این ولایت 3 پلیس کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود، که دلیل این سانحه بی احتیاطی رانندگان و خرابی جاده بوده که در این سانحه 11 پلیس افغان کشته و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، «عیسی» فرمانده پلیس منطقه «شنیدند» ولایت «هرات» گفت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای 2 پلیس افغان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای از کشته شدن پنج پلیس افغان در 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف این کشور خبر داد.

ترور یک دادستان در جنوب افغانستان

«شفیق ننگ صافی»، سخنگوی والی ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که افراد مسلح ناشناس «شیرخان»، دادستان منطقه «قره باغ» این ولایت را صبح امروز (سه شنبه) به ضرب گلوله کشتند.

این در حالی است که شبه‎نظامیان طالبان با انتشار اطلاعیه‎ای گفته بود که با عملیات خیبر تمام نیروهای داخلی، خارجی و دادستان‎ها را مورد حمله قرار می‎دهند.

کشته و زخمی 27 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎‎های «کنر»، «ننگرهار»، «زابل»، «لوگر»، «هلمند» و «نیمروز» در 24 ساعت گذشته 16 شبه‎نظامی طالبان کشته، 11 نفر زخمی و هفت نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، 3 حلقه مین و مقداری مواد منفجره از منطقه «چارچینو» ولایت «ارزگان» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

زخمی شدن 30 دانش آموز در شمال افغانستان

«عبدالغفور سرپلی»، رئیس آموزش و پرورش ولایت «سرپل» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر فروریختن سقف یک مدرسه 30 دانش‌آموز، زخمی شدند.

به گفته سرپلی، دلیل این رویداد غیرمعیاری بودن ساختمان و بارش باران‌های اخیر بوده است.

دستگیری یک گروه آدم‎ربا در شمال افغانستان

«غلام مصطفی محسنی»، فرمانده پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان یک گروه 9 نفری از ادم‎ربایان را شمال پنج مرد و چهار زن، دستگیر کردند.

به گفته محسنی، این گروه آدم‎ربا پیش از این «دین محمد» یکی از تاجران این ولایت را ربوده بودند و با وجود این برای آزادی وی 600 هزار دلار دریافت کردند اما باز دین محمد را به قتل رساندند.

پرتاب 27 موشک از خاک پاکستان به شرق افغانستان

«عبدالحبیب سید خیل»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نظامیان پاکستانی 27 موشک را به منطقه «سرکانوی» این ولایت پرتاب کرده‌اند که باعث تخریب چهار منزل مسکونی شده است.

وی افزود، که در سالجاری بیش از 200 موشک از آن سوی مرز به مناطق مختلف این ولایت پرتاب شده است.

این درحالی است که روز گذشته نیز رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل رفته بود تا مشکلات مرزی میان افغانستان و پاکستان را مورد بحث و گفت‎وگو قرار دهد.

دستگیری 3 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، 3 ‎شبه‎نظامی طالبان را با نام‎های «آستانه جان»، «اخترمحمد» و «حمیدالله» در منطقه «نادعلی»، «گرشک» و شهر لشکرگاه دستگیر کردند.

بر اساس این اطلاعیه، از این افراد 20 کیلوگرم مواد منفجره و 6 حلقه مین همچنین تعدادی جنگ افزار سبک نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول