اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

کارشناس مصری در گفت‌وگو با فارس:

کمیته عالی انتخابات باید تصمیمات قاطعی در برابر «السیسی» اتخاذ کند

کارشناس حقوقی و قانون اساسی مصر با اشاره به تخلفات ستاد انتخاباتی «عبد الفتاح السیسی»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، از کمیته عالی انتخابات مصر خواست در این خصوص تصمیمات قاطعی اتخاذ کند.

کمیته عالی انتخابات باید تصمیمات قاطعی در برابر «السیسی» اتخاذ کند

«عصام الإسلامبولی»، کارشناس حقوقی و قانون اساسی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره به اقداماتی از سوی ستاد انتخاباتی «عبد الفتاح السیسی»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد که نقض صریح قانون انتخابات مصر است.

الإسلامبولی در این خصوص به گزارش‌هایی اشاره کرد که در این اواخر در منابع خبری مصری منتشر و در آنها به پخش لامپ از سوی ستاد انتخاباتی السیسی میان رای دهندگان اشاره شده بود.

این کارشناس حقوقی مصری در این‌باره تاکید کرد که چنین اقداماتی بدون تردید رشوه به رای دهندگان شمرده می‌شود و عاملان آنها باید مورد بازخواست قانونی قرار گیرند، چون براساس قانون انتخاباتی مصر هیچ نامزدی حق  پرداخت رشوه یا دادن هدیه به رای دهندگان را ندارد و به نظر می‌رسد که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر باید اقدامات قانونی مقتضی را در خصوص این حادثه اتخاذ کند.

وی در خصوص توجیهات السیسی مبنی بر اینکه این اقدامی شخصی بوده و از سوی ستاد انتخاباتی‌اش صورت نگرفته، تاکید کرد که این سخنان را تنها باید توجیه شمرد و در اصل تخلف انتخاباتی صورت گرفته و در این خصوص باید تصمیم قاطع اتخاذ شود.

الإسلامبولی خاطر نشان کرد: در صورتی‌که کمیته عالی انتخابات مصر نخواهد تصمیم قاطعی در این خصوص اتخاذ کند، اعتبار و مصداقیت خود را زیر سوال می‌برد و موجب می‌شود تا چنین اقداماتی بار دیگر تکرار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول