اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: کمک‌های نظامی ناتو به مرز اوکراین رسیده است

دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین بعد از اخبار مربوط به ارائه کمک نظامی آمریکا به ارتش و نیروهای مرزبانی این کشور، از رسیدن کمک‌های کشورهای عضو ناتو برای نیروهای مسلح این کشور به پشت مرزهای اوکراین خبر داد.

کی‌یف: کمک‌های نظامی ناتو به مرز اوکراین رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آندری پاروبی" دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین اعلام کرد که بخشی از کمک‌های درخواستی این کشور از کشورهای عضو ناتو، اکنون دیگر به پشت مرزهای اوکراین رسیده است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه اوکراین باید حتما به اصلاح ساختار دفاعی کشور بپردازد، افزود: مقامات کی‌یف روی کمک همه جانبه کشورهای اروپایی و مقامات ناتو در این راستا حساب می‌کنند.

به گفته دبیر شورای امنیت اوکراین، صحبت بر سر تسلیحات نظامی نیست، بلکه تجهیزات نظامی و فنی مورد نیاز در ارتش است، چرا که ما به خوبی می‌دانیم که کمک‌های نظامی-تسلیحاتی ناتو تنها به کشورهای عضو آن تعلق خواهد داشت.

البته این مقام اوکراینی به محتوای این کمک‌ها اشاره‌ای ننمود.

در ماه مارس دولت اوکراین فهرستی از تجهیزات و لوازم ضروری برای نیروهای مسلح این کشور را به مقامات ناتو تحویل داد.

پیش از این اعلام شده بود که نیروهای مرزبانی اوکراین بسته کمک مالی مضاعفی به ارزش 7 میلیون دلار برای تامین تجهیزات خویش از طرف دولت آمریکا دریافت کرده‌اند. ضمن اینکه سفارت آمریکا در کی‌یف نیز پیش از این تجهیزات لازم نیروهای مرزبانی اوکراین برای تقویت حفاظت از مرزهای کشور را خریداری و در اختیار آنها قرار داده است.

علاوه بر این دولت آمریکا 300 هزار بسته غذای آماده برای مصرف نیروهای نظامی ارتش اوکراین ارسال کرده است که نیروهای شرکت کننده در عملیات نظامی در شرق این کشور از آنها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول