اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

میدویدیف: مسکو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد

نخست وزیر روسیه در مصاحبه با بلومبرگ گفت که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که ۴ خرداد برگزار می‌شود را به رسمیت نمی‌شناسیم.

میدویدیف: مسکو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری «بلومبرگ» تاکید کرد که ارزش و قانونی بودن انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در صورت عدم شرکت مردم این کشور در رای گیری روز 25 ماه مه ، کاملا زیر سئوال خواهد رفت، ضمن اینکه برگزاری این انتخابات هیچ کمکی هم به حل مشکلات در اوکراین نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین قرار است یکشنبه آینده، 25 ماه مه (4 خرداد ماه) برگزار شود.

میدویدیف گفت: از یک سو، از لحاظ حقوقی باید متوجه بود که این انتخابات در نتیجه وقوع یک کودتای دولتی برگزار خواهد شد. همه مواضع روسیه را می‌دانند: رئیس جمهوری قانونی اوکراین (ویکتور یانوکوویچ) از سوی پارلمان و با رای نمایندگان عزل نشد، خود نیز استعفا نداده است. ما او را رئیس جمهوری قانونی اوکراین می‌دانیم. البته ما این مسئله را درک می‌کنیم که پارلمان اوکراین که نمایندگان آن به انتخاب مردم هستند، کاملا قانونی است و برگزاری انتخابات نتیجه حوادث روی داده در این کشور است. ولی از سوی دیگر انتخابات در شرایط خاص کنونی اوکراین، وضعیت دشواری دارد و اگر مردم این کشور در آن شرکت نکنند، قانونی نخواهد بود.

نخست وزیر روسیه افزود: البته در انتخابات 25 ماه مه بخشی از مردم اوکراین به یکی از نامزدهای پست ریاست‌جمهوری رای خواهند داد و می‌توان به این مسئله احترام گذاشت، ولی این باعث به رسمیت شناخته شدن نتیجه این انتخابات نخواهد شد.

وی یادآور شد که شرایط کنونی اوکراین به شکلی نیست که ما بتوانیم اطمینان داشته باشیم که این انتخابات به صورت قانونی برگزار خواهد شد.‬

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول