اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب کمونیست اوکراین اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی‌شناسد

حزب کمونیست اوکراین بعد از آنکه رهبر آن نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را پس گرفت، اعلام نمود: در شرایطی که ارتش در حال عملیات نظامی علیه مردم شرق کشور است، نتیجه انتخابات را به رسمیت نخواهد شناخت.

حزب کمونیست اوکراین اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، حزب کمونیست اوکراین که رهبر آن نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 25 ماه مه (4 خرداد ماه) را پس گرفته اعلام کرده است که نه تنها از هیچیک از نامزدهای این پست حمایت نخواهد کرد، بلکه نتیجه این انتخابات را هم به رسمیت نخواهد شناخت.

انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از موعد در اوکراین قرار است یکشنبه آینده، 25 ماه مه، برگزار شود. در ابتدا 23 نفر برای رسیدن به این سمت ثبت نام کردند، ولی بعد از مدتی نامزدهای آن یکی پس از دیگری از شرکت در این انتخابات خودداری کرده و اکنون تنها چند نامزد در این رقابت باقی ماندند.

"پیتر سیمونینکو" رهبر حزب کمونیست اوکراین نیز روز جمعه اعلام کرد که حاضر به ادامه رقابت در این انتخابات نبوده و نامزدی خود را پس می‌گیرد. البته کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین، کناره گیری وی را قبول ندارد، چرا که به گفته آنها تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات، چنین اقدامی غیرقانونی است.

"الکساندر گلوب" نماینده حزب کمونیست در پارلمان اعلای اوکراین امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما از هیچیک از نامزدهای پست ریاست‌جمهوری حمایت نکرده و نتیجه این انتخابات را نیز به رسمیت نخواهیم شناخت.

به عقیده وی، انتخاباتی که در شرایطی برگزار می‌شود که نیروی نظامی در حال اجرای عملیات علیه مردم غیرنظامی در مناطق شرقی کشور هستند، نمی‌تواند قانونی و عادلانه باشد.

این نماینده پارلمان افزود: واضح است که در چنین موقعیتی، شرایط نامزدها برای رقابت یکسان نبوده و انتخابات در محیطی آزاد و عادلانه برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول