اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تاکید دولت عمر البشیر بر تحقق صلح فراگیر در سودان

معاون اول رئیس جمهور سودان تاکید کرد که با کامل شدن روند گفت‌وگوی فراگیر در سودان، صلح و ثبات به همه مناطق این کشور بازخواهد گشت.

تاکید دولت عمر البشیر بر تحقق صلح فراگیر در سودان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرتیپ «بکری حسن صالح»، معاون اول رئیس جمهور سودان تاکید کرد که دولت خارطوم در کامل کردن گفت‌وگوهای ملی فراگیر از طریق آماده کردن فضای سیاسی با قاطعیت عمل می‌کند تا گفت‌وگو ها به نتیجه رسیده و صلح و ثبات به دو استان ناآرام نیل آبی و کردفان جنوبی بازگردد.

وی افزود:در صورتی که شورشیان جنبش آزادی بخش خلق شاخه شمال نسبت به مذاکرات جدی باشند، آرامش به مناطق جنگ زده سودان باز می‌گردد.

برخی محافل منطقه‌ای و بین المللی در پی بازداشت «صادق المهدی»، نخست وزیر اسبق سودان و رئیس حزب مخالفت امت در این کشور به دنبال جوسازی برای ناکام گذاشتن طرح گفت وگوی دولت خارطوم هستند.

حزب امت سودان شنبه شب پس از بازداشت رهبر این حزب اعلام کرد که گفت‌وگوهای خود با دولت خارطوم را به حال تعلیق درآورده است.

صادق المهدی به اتهام تفرقه‌افکنی و انتقاد از نیروهای واکنش سریع وابسته به دستگاه امنیتی سودان در دارفور بازداشت شده است.

معاون اول رئیس جمهور سودان پس از دیدار با «تابو امبکی»، رئیس کمیته سودان در اتحادیه آفریقا ضمن تاکید بر ثبات اوضاع انسانی در کشورش و اهتمام خارطوم به موضوع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اهالی مناطق درگیری گفت: توافقنامه دوحه برای صلح دارفور، سندی برای همه کسانی است که خواهان صلح هستند.

امبکی هم ضمن تقدیر از طرح عمر البشیر برای گفت‌وگوی فراگیر در سودان گفت قصد از سفرش به خارطوم پیگیری روند گفت وگوی ملی در سودان بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه گروه های سودانی در گفت‌وگوی ملی این کشور حضور یابند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول