اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان نیروهای امنیتی واکنش سریع در اطراف پایتخت مستقر کرد

سرویس امنیت و اطلاعات سودان سه گردان نیروی واکنش سریع برای حفاظت از پایتخت در اطراف استان خارطوم مستقر کرد.

سودان نیروهای امنیتی واکنش سریع در اطراف پایتخت مستقر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، سرتیپ «محمد عطا»، رئیس سرویس امنیت و اطلاعات سودان با صدور فرمانی خواستار استقرار سه تیپ نیروی واکنش سریع در اطراف خارطوم برای حفاظت از این استان شد و تاکید کرد: این نیروها باید در آماده باش کامل باشند.

در همین حال مدیر اطلاع رسانی سرویس امنیت و اطلاعات سودان صحت اخبار حاکی از تلاش برای کودتا علیه نظام حاکم این کشور و یا اینکه ثبات و امنیت پایتخت در معرض تهدید قرار گرفته باشد رد کرد.

روزنامه «اخبار الیوم» هم به نقل از منابع امنیتی سرویس امنیتی سودان تاکید کرد: استان خارطوم در امنیت کامل به سر می‌برد و شایعات درباره تهدید علیه خارطوم درست نیست، اما در هر حال نیروهای نظامی در عمل به وظیفه خود هماهنگی مستحکمی با یکدیگر دارند.

 صحنه سیاسی سودان در شرایط کنونی و در پی بازداشت «صادق المهدی» رهبر حزب امت، معروف‌ترین حزب مخالف دولت با بی ثباتی روبرو است.

صادق المهدی به خاطر انتقاد از عملکرد نیروهای واکنش سریع وابسته به دستگاه امنیتی سودان در دارفور شنبه شب گذشته بازداشت شد.

المهدی در عین حال در نامه ای از داخل زندان کوبر در استان خارطوم درباره هر گونه وقوع کودتای نظامی یا انتفاضه مردمی هشدار داد و گفت:این اقدامات برای سرنوشت ملی سودان خطرآفرین است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول