اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز: کانادا از همکاری با آمریکا در تحریم روسیه طفره می‌رود

کانادا با در نظر گرفتن منافع ملی خود، در تحریم ۲ تن از مقامات روسی با آمریکا همکاری نمی‌کند.

رویترز: کانادا از همکاری با آمریکا در تحریم روسیه طفره می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا در اعمال تمامی موارد تحریمی علیه روسیه و قرار دادن 2 تن از نزدیکان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در فهرست اشخاصی که هدف تحریم قرار می‌گیرند،با آمریکا همکاری نمی‌کند. چرا که چنین اقدامی در تضاد با منافع اقتصادی کاناداست.

بر اساس این گزارش، در کانادا 1.2 میلیون نفر اوکراینی زندگی می‌کنند. این کشور بیش از 80 مقام روسی و اوکراینی را تحریم کرده است این در حالی است که آمریکا فقط حدود 60 مقام را تحریم کرده است.

با این حال اوتاوا «سرگئی چمزوف» ریاست (شرکت) دولتی صنعتی و دفاع کنگلومرا «روستک» و «ایگور سچین» مدیر عامل شرکت بزرگ نفتی «روس‌نفت‌» را در فهرست تحریم خود قرار نداده است. این افراد رابطه بسیار نزدیکی با پوتین دارند و روابط بازرگانی قوی با کانادا برقرار کرده‌اند.

روس‌نفت حدود 30 درصد از میادین نفتی کانادا را در اختیار دارد و روستک نیز سرمایه‌گذاری مشترک مونتاژ هواپیما با کانادا دارد. این شرکت در زمینه تولید هواپیما و ساخت قطار برای کانادا بسیار اهمیت دارد و فروش 3.4 میلیارد دلاری هواپیما به آن مربوط می‌شود.

یکی از مقامات نزدیک به دولت کانادا در این زمینه گفت: «هدف ما تحریم روسیه است و نمی‌خواهیم خارج از این مسیر یا در جهت تنبیه شرکت‌های کانادایی اقدام کنیم.»

این در حالی است که پیش از این «استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا گفته بود:« ما سیاست خارجی خود را در راستای منافع اقتصادی خود شکل نمی‌دهیم.»

با این حال دولت محافظه‌کار کانادا از نمایندگان اقتصادی خواسته بود که در مراسم اقتصادی که در روسیه برگزار خواهد شد از جمله مجمع جهانی اقتصاد در سنت‌پترزبورگ که ماه جاری برگزار می‌شود و کنگره جهانی ‌«پترولیوم» که ماه ژوئن در مسکو برگزار می‌شود، شرکت نکنند.

انتهای‌پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول