اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ریابکوف: امیدواریم بحران اوکراین تمرکز همتایان غربی ما در مذاکرات هسته‌ای ایران را برهم نزند

معاون وزیر خارجه روسیه با ابراز امیدواری که طرف‌های آمریکایی و اروپایی در دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین تنها روی چارچوب مذاکرات متمرکز شوند، رسیدن به توافق ایران و گروه 1+5 در مورد مفاد توافقنامه نهایی را بسیار با اهمیت دانست.

ریابکوف: امیدواریم بحران اوکراین تمرکز همتایان غربی ما در مذاکرات هسته‌ای ایران را برهم نزند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دولت فدراسیون روسیه امیدوار است که بحران اوکراین بر روند مذاکرات هسته‌ای نمایندگان ایران و گروه «1+5» (آمریکا،انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در وین تاثیر منفی نگذارد.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و رئیس هیئت روسی شرکت کننده در این مذاکرات شب گذشته در فرودگاه وین با اعلام این مطلب تاکید نمود: ما در حال نزدیک شدن به نتیجه هستیم و مانند گذشته فعالانه و محکم کار کرده و امیدواریم که هیچیک از شرکت کنندگان از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مسائل خارج از چارچوب مذاکرات را دخالت نداده و تنها روی مسئله مفاد توافقنامه نهایی متمرکز شوند.

لازم به ذکر است که چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای امروز، سه شنبه در وین آغاز شده و تا روز جمعه ممکن است ادامه پیدا کند.

ریابکوف افزود: من اطمینان دارم که دستیابی به فرمولی مورد قبول همه طرفین در خصوص حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران ، در سطحی مساوی پاسخگوی منافع همه شرکت کنندگان است. در این خصوص منافع مستقیم یک طرف و غیرمسقیم طرف دیگر مطرح نیست و همه بطور مشترک از چنین توافقی سود خواهند برد. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که این دور از مذاکرات بسیار اهمیت دارد، چرا که مذاکرات کنونی تا حدودی فراتر از آن چیزی است که ما به آن عادت کرده ایم.

وی یادآور شد که طرف روسی امیدوار است که در جریان این دور از مذاکرات طرفین بتوانند در خصوص مفاد مشخصی از توافقنامه نهایی به توافق دست یابند.

ریابکوف با اشاره به اینکه امروز قبل از هر چیز روشن خواهد شد که آیا طرفین مذاکره آمادگی تمرکز روی متن توافقنامه نهایی را دارند یا خیر، افزود: روسیه از طریق نمایندگان خود چه در پایتخت‌های کشورهای عضو گروه 1+5 و چه در تهران در این زمینه تلاش کرده  و هیئت روسی در جریان مذاکرات هم در این جهت تلاش خواهد نمود تا عوامل و مفاد توافقنامه نهایی مورد توافق طرفین قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول