اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 65 شبه‎نظامی طالبان/ حمله به ساختمان دادگستری افغانستان

کشته و زخمی شدن 65 شبه‎نظامی طالبان، حمله به ریاست دادگستری افغانستان، کشته شدن یک عالم دینی و انتقاد از ادامه حملات موشکی پاکستان در کابینه دولت از مهم‎ترین رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

کشته و زخمی شدن 65 شبه‎نظامی طالبان/ حمله به ساختمان دادگستری افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «لغمان»، «قندوز»، «قندهار»، «زابل»، «ارزگان»، «پکتیکا»، «فراه»، «هلمند»  و «نمیروز» در 24 ساعت گذشته 47 شبه‎نظامی طالبان کشته، 14 نفر زخمی و 12 نفر دیگر از آنان دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 3 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایات قندوز و بلخ نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه دیگری از دستگیری پنج  نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر از ولایت «کابل» و «بغلان» خبر می‎دهد.

در این اطلاعیه آمده است که 120 هکتار زمین در منطقه «واته پور» ولایت ننگرهار از وجود کشت مواد مخدر پاکسازی شده است.

ازسوی دیگر، «جواد افغان» سخنگوی والی ولایت «فراه» در غرب افغانستان از کشته شدن 4 مین گذار شبه‎نظامی طالبان در منطقه «پشت رود» این ولایت که در حال جاسازی مین کنار جاده‏‎ای بودند، خبر داد.

حمله به ریاست دادگستری 6 کشته و زخمی برجای گذاشت

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه حمله گروه 3 نفری تروریست‌ها به ساختمان ریاست دادگستری ولایت «ننگرهار» 2 پلیس و 2 کارمند این ریاست کشته و 2 کارمند دیگر این ریاست زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، در این درگیری هر 3 ترورست نیز کشته شدند.

کشته شدن یک عالم دینی در جنوب افغانستان

«دوست محمد نایاب»، سخنگوی پلیس ولایت «ارزگان» در جنوب افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که «مولوی محمد رحیم» یک تن از عالم دین این ولایت  صبح امروز توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

این در حال است که روز گذشته نیز یک تن از عالمان دین این ولایت از سوی افراد مسلح ناشناس زخمی شده بود.

ادامه حملات موشکی «پاکستان» به خاک افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که جلسه شورای وزیران، تحت ریاست «حامد کرزی» رئیس جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری برگزار گردید.

در جلسه دبیرخانه شورای وزیران افغانستان، «بسم الله محمدی»  وزیر دفاع این کشور از حملات موشکی پاکستان به ولایت «کنر» در شرق این کشور اظهار نگرانی کرد.

وی افزود: نیروهای امنیتی افغان آمادگی کامل در مقابل تحرکات دشمن و حملات تروریستی در این کشور دارد.

در همین حال «محمد عمر داوودزی» وزیر کشور افغانستان از پاک سازی خودروهای شیشه دودی در شهر کابل در این  جلسه گفت که روند پاکسازی شیشه‎های دودی خودروها به طوری جدی و در تمام ولایات این کشور انجام خواهد شد.

با این حال، حملات موشکی نظامیان پاکستان بر ولایت کنر درشرق افغانستان از 4 سال به این سو ادامه دارد که دولت کنونی این کشور نتوانسته است جلو این حملات موشکی پاکستان را بگیرد.

مقامات ولایت کنر امروز به رسانه‎ها گفت که در 24 ساعت گشته 36 موشک از خاک پاکستان بر منطقه «دانگام» و «شیگل» پرتاب شده است، که خسارات جانی نداشته اما زمین‎های زراعتی را نابود کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول