اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«آی‌اس‌آی» به دنبال ترور فرماندهان طالبان

100نیروی اطلاعاتی پاکستان وارد افغانستان شدند

یک مقام امنیتی افغان از ورود گروه 100 نفری اعزامی از جانب سازمان اطلاعات پاکستان(آی. اس. آی) به افغانستان به منظور ترور فرماندهان نظامی طالبان افغان خبر داد.

100نیروی اطلاعاتی پاکستان وارد افغانستان شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، به گفته یک مقام امنیتی افغان که نخواست نامش فاش شود، سازمان اطلاعات پاکستان 100 نفر از نیروهای خود را به منظور ترور رهبران طالبان راهی افغانستان کرد.

به نقل از پایگاه خبری «بخدی نیوز»، این تعداد از نیروهای (آی. اس. آی) در قالب 10 گروه 10 نفره از راه منطقه «چترال» وارد ولایت «نورستان» و «کنر» در شرق افغانستان شده‌اند تا فرماندهان طالبان افغان را به قتل برسانند.

به گفته این مقام امنیتی افغان، تصمیم اعزام افراد یاد شده به منظور ترور فرماندهان طالبان افغان، زمانی اتخاذ شد که این گروه در امر اخلال انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ناکام ماند.

این مقام امنیتی افغان در ادامه تصریح کرد: تا کنون یک فرمانده برجسته طالبان به نام «ملا ستار» با 12 نفر از افراد تحت امرش توسط اعضای گروه اعزامی (آی. اس. آی) سربریده شده و این گروه در امتداد خط دیورند در جست‎وجو، دستگیری و ترور سایر فرماندهان طالبان‌اند.

تقسیم طالبان به چهار دسته

پس از آن‎ که «ملا عبدالقیوم ذاکر» رئیس کمیته نظامی طالبان توسط سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان و طالبان پاکستانی برکنار و دستگیر شد، اختلافات شدیدی بین اعضای این گروه به وجود آمد و عملاً این گروه به چهار دسته تقسیم شد:

گروه اول، شامل گروه «ملا عمر» است که در ترکیب آن «اختر محمد منصور»، «ملامنان نیازی»، «ملا صالح» مسئول کمیسیون اصلاحی، «ملا دل آغا» مسئول مالی و فردی به نام «حمید آغا» وجود دارند.

گروه دوم، دسته مولوی «عبدالقیوم ذاکر» است که در ترکیب آن مولوی «روح الله امین»، «علاءالدین آغا»، «جانان آغا»، «ملا داود» و تعدادی از والی‌های برکنار شده گروه طالبان هستند.

گروه سوم، دسته «حافظ مجید» عضو «شورای کویته» قرار دارد که در ترکیب آن «ملا بازمحمد» والی طالبان در «فراه» و «ملا عبدالرزاق» وزیر کشور سابق رژیم طالبان شامل هستند.

گروه چهارم، گروه «منصور داد الله»، «خادم عبدالرئوف» و «سراج الدین حقانی» هستند که بین این دسته و القاعده ارتباطات تنگاتنگی وجود دارد.

تا کنون بسیاری از مقامات دولتی افغانستان از جمله رئیس جمهور این کشور، پاکستان را پناهگاه و محل پرورش تروریسم خوانده و از کشورهای خارجی خواسته‌اند که طالبان را در پناهگاه‌هایشان در آن سوی مرز «دیورند» هدف قرار دهند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول