اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: سرزنش‌های غرب احمقانه است/پوتین نظرش را درباره نتیجه همه‌پرسی اعلام می‌کند

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا دست روی دست گذاشته و تنها روسیه را متهم می‌کنند گفت: پوتین نظر خود را بعد از اعلام نتیجه همه پرسی در دونستک و لوگانسک اعلام می‌کند.

کرملین: سرزنش‌های غرب احمقانه است/پوتین نظرش را درباره نتیجه همه‌پرسی اعلام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری "ولادیمیر پوتین" مواضع خود در قبال همه پرسی برگزار شده در نواحی لوگانسک و دونتسک را بعد از آنکه نتیجه قطعی آن مشخس شد، اعلام خواهد نمود.

پسکوف در گفتگو با خبرنگار روزنامه «کامرسانت» در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا این واقعیت که طرفداران فدراتیوه شدن در مناطق شرق و جنوب اوکراین از قبول پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای به تعویق انداختن همه پرسی خودداری کردند، تاثیری بر نظر وی در این مورد دارد، گفت:  رئیس‌جمهوری در این مورد درخواستی نکرد، بلکه توصیه کرد که بهتر است چنین شود.

سخنگوی پوتین توضیح داد: باید قبول کرد که حتی با توجه به اعتبار بالای رئیس‌جمهوری روسیه در منطقه، بسیار دشوار بود که چنین نظری پذیرفته شود. در واقع کسانی که در حال حاضر در جریان واقعی درگیری‌های نظامی در منطقه قرار داشته و وضعیت مردم را از نزدیک درک می‌کنند، بر اساس طرح‌های مورد نظر خود و با توجه به شرایط اوضاع تصمیمات لازم را می‌گیرند و این مسئله منطقی است.

پسکوف همچنین اظهارات سرزنش آمیز مقامات آمریکایی و اروپایی خطاب به روسیه را  «کاملا احمقانه» نامیده و گفت: چرا غرب نمی‌تواند مانع از آن شود تا نیروهای ارتش اوکراین از تسلیحات سنگین در منطقه اسلاویانسک و کراماتورسک استفاده نکنند و یا از تیراندازی به سمت مردم غیرنظامی جلوگیری نمی کند؟ آنها از نفوذ خود بر مقامات کی‌یف استفاده نکرده و دست روی دست گذاشته و فقط به متهم کردن روسیه می‌پردازند.

به گفته این مقام بلندپایه کرملین، آمریکا و اتحادیه اروپا بار دیگر روسیه را تهدید به تشدید تحریم‌ها کرده و برای آنها مهم نیست که توافقات اجرا نمی‌شود، مذاکره‌ای انجام نشده، تیراندازی به سوی مردم متوقف نشده است. برای آنها فقط این مسئله مهم است که انتخابات برگزار شود تا آنها بتوانند مشکل حقوقی و قانونی بودن سازمان دهندگان کودتای دولتی در اوکراین را حل کنند. دیگر مشکلات برای آنها مهم نیست.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول