اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگل: نیروهای روسیه همچنان نزدیک مرزهای اوکراین حضور دارند

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه مدعی شد که با وجود اعلام مسکو مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای ارتش از مرزهای اوکراین، نیروهای نظامی روس همچنان در این مناطق حضور دارند.

هیگل: نیروهای روسیه همچنان نزدیک مرزهای اوکراین حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که نیروهای نظامی روسیه همچنان در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین مستقر هستند. این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته گفته بود به نیروهای ارتش دستور داده شده تا از مرزهای اوکراین دور شده و به مواضع اصلی خود بازگردند.

هیگل که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان ادعای حضور نیروهای روس در نزدیکی مرزهای اوکراین، گفت: «روسیه همچنان به منزوی کردن خود به خاطر رسیدن به منافع کوتاه‌مدت ادامه می‌دهد. روس‌ها تصور می‌کنند که دارند پیروز می‌شوند، اما دنیا جهان چیز کوتاه‌مدتی نیست.»

مناطق شرقی اوکراین از سه ماه قبل و پس از خروج «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت، ناآرام شده است. درگیری‌ها در این مناطق پس از همه‌پرسی‌ای که به جدایی شبه‌جزیره «کریمه» از اوکراین منجر شد، تشدید شده و شهرهای دیگر نظیر «لوهانسک» و «دونتسک» نیز الحاق به روسیه را خواستار شده‌اند. ساکنان این مناطق دیروز به همین منظور در همه‌پرسی‌ای شرکت کردند که کشورهای غربی آن را غیرقانونی خواندند.

هیگل در مصاحبه روز یکشنبه خود به انتقادات از روند رو به افول توان آمریکا نیز پاسخ داده و مدعی شد که واشنگتن همچنان قدرت بی‌رقیب در دنیا است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول