اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

استقبال بان کی مون از امضای توافقنامه آتش‌بس در سودان جنوبی

دبیر کل سازمان ملل از امضای توافقنامه آتش‌بس برای پایان یافتن پنج ماه درگیری‌های خونین بین نیروهای دولتی و شورشیان در سودان جنوبی استقبال کرد.

استقبال بان کی مون از امضای توافقنامه آتش‌بس در سودان جنوبی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد از امضای توافقنامه آتش بس میان سلوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی و ریک ماشار، معاون سابق وی و رهبر شورشیان این کشور استقبال کرد.

بان کی مون از دو طرف امضا کننده این توافقنامه خواست برای اجرای این قرارداد اقدامات و تدابیر فوری را اتخاذ کنند.

سلوا کر و ریک ماچار بر اساس این توافقنامه متعهد شدند به حدود پنج ماه جنگ داخلی در سودان جنوبی پایان دهند.

این توافقنامه نتیجه فشارهای بین المللی برای پایان دادن به کشتار در سودان جنوبی و جلوگیری از نسل کشی و قحطی در این کشور آفریقایی بود.

«سیوم مسفین»، میانجیگر جامعه بین دولتی توسعه شرق آفریقا موسوم به ایگاد گفت: سلوا کر و ماچار به خاطر امضای توافقنامه ای با هدف پایان دادن به جنگ در سودان جنوبی مورد استقبال قرار گرفتند.

مسفین در جمع خبرنگاران افزود: دو طرف موافقت کردند ظرف مدت 24 ساعت از امضای این توافقنامه آتش بس ، فورا به هرگونه اقدامات خصمانه پایان دهند.

وی تاکید کرد: درگیری ها و جنگ در سودان جنوبی متوقف خواهد شد.

درگیری‌های داخلی در سودان جنوبی هزاران کشته داشته و باعث شده است بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر خانه هایشان را ترک کنند و آواره شوند.

«هایلا ماریام دسالگن»، نخست وزیر اتیوپی نیز که میزبانی این مذاکرات را در آدیس آبابا پایتخت این کشور به عهده داشت این توافقنامه را امضا کرد.

سیوم مسفین افزود سلوا کر و ماچار همچنین موافقت کردند یک دولت انتقالی بهترین فرصت برای مردم سودان جنوبی خواهد بود تا بتوانند در یک انتخابات جدید شرکت کنند اما هنوز هیچ تاریخی برای این انتخابات مشخص نشده است.

وی گفت دو طرف همچنین در مورد ایجاد یک دالان بشردوستانه و همکاری با سازمان ملل متحد به منظور رسیدن کمک‌های بشردوستانه به پنج میلیون نفر در سودان جنوبی که به شدت نیازمند کمک هستند توافق کردند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول