اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با توجه به تیرگی روابط روسیه و آمریکا بر سر اوکراین

ملاقاتی بین اوباما با پوتین در نورماندی انجام نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه دیدار باراک اوباما با ولادیمیر پوتین در «نورماندی» فرانسه به دلیل حوادث اوکراین انجام نخواهد گرفت، از دولت روسیه خواست از نفوذ خود در شرق اوکراین استفاده کند.

ملاقاتی بین اوباما با پوتین در نورماندی انجام نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ملاقات "باراک اوباما" با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در «نورماندی» فرانسه در جریان مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفین به این شهر در پایان جنگ جهانی دوم، به دلیل اتفاقاتی که در اوکراین در حال وقوع است، انجام نخواهد گرفت.

وی در عین حال افزود که با وجود اختلاف نظر شدید با طرف روسی، دولت آمریکا قصد ندارد بطور کلی از شرکت در این مراسم خودداری کند، چرا که این مراسم برای کشورهای اروپایی اهمیت زیادی دارد.

کاخ کرملین پیش از این اعلام کرده بود که رئیس جمهوری روسیه دعوت مقامات فرانسوی برای شرکت در این مراسم را پذیرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در واکنش به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین در مورد اوکراین یادآور شد که دولت روسیه این امکان را دارد تا تاثیر بیشتری بر اقدامات طرفداران فدراتیوه شدن در شرق این کشوربگذارد و باید از نفوذ خویش برای حل این بحران استفاده کند. 

هارف گفت: ما از رئیس جمهوری روسیه می‌خواهیم تا تلاش بیشتری انجام دهد. مقامات مسکو می‌توانند بر طرفداران خود در شرق اوکراین تاثیر گذاشته و از آنها بخواهند تا سلاح‌های خود را زمین گذاشته و ساختمان‌های دولتی را آزاد کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول