اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همزمان با برگزاری روز پیروزی در مسکو

مقامات غربی در خصوص سان دیدن پوتین از نیروهای روس در شبه جزیره کریمه هشدار دادند

همزمان با رژه نیروهای مسلح در مسکو و گسترش شایعات مبنی بر سان دیدن پوتین از نیروهای روس در شبه جزیره کریمه، برگزاری هرگونه تجمعی به مناسبت روز پیروزی در کی‌یف ممنوع شد.

مقامات غربی در خصوص سان دیدن پوتین از نیروهای روس در شبه جزیره کریمه هشدار دادند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  شبکه خبری «بی بی سی»، همزمان با رژه نیروهای مسلح در مسکو و گسترش شایعات مبنی بر سان دیدن «ولادیمیر پوتین» از رژه نیروهای روس در شبه جزیره کریمه، برگزاری هرگونه تجمعی به مناسبت روز پیروزی در اوکراین ممنوع شد.

 

همزان با این اخبار، مقامات دولت موقت اوکراین از بیم تجمع روس تبارها و تکرار حوادثی مانند درگیری‌های خونین اودسا، برپایی هرگونه مراسم و تجمعی را ممنوع کردند.

از این رو «الکساندر تورچینوف» رئیس جمهور دولت موقت اوکراین در بیانه‌ای اعلام کرد: با توجه به احتمال وقوع اعمال تحریک آمیز به مناسبت روز آزادی، راه‌های ورودی و خروجی به کی‌یف محدود شده و بازرسی های جدی از خودروهای عبوری انجام می‌گیرد.»

 

 

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان با موضع‌گیری در این زمینه با اشاره به شایعات حضور پوتین در بندر سواستوپول شبه جزیره کریمه، چنین بازدیدی را در صورت انجام، «مایه تأثر» خوانده است.وی همچنین از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواست تا خود را در مقابل اجرای راهکاری برای حل بحران اوکراین قرار ندهد.

 

خبرنگاران خارجی مستقر در میدان سرخ مسکو، رژه امسال نیروهای روسی را از نظر گستردگی، کم سابقه توصیف کرده و این مطلب را در ارتباط مستقیم با تهدید روسیه از جانب غرب به دلیل تحولات اخیر اوکراین ارزیابی کرده‌اند.

موشک قاره پیمای «توپول» یکی از برجسته‌ترین تسلیحات به نمایش درآمده در رژه امروز بوده است.

بر اساس گزارشات تکمیلی، حدود 11 هزار سرباز، 150 خودروی نظامی و 70 هواپیمای جنگنده در این رژه شرکت داشته‌اند.

رئیس جمهور روسیه در سخنانی، با تمجید از عملکرد ارتش این کشور در جنگ جهانی دوم و دوره‌های پس از آن، ارتش روسیه را ارتشی همیشه پیروز خواند.

وی همچنین آرامش امروز اروپا را مرهون مقابله ارتش سرخ با نیروهای نازی دانست و گفت‌: « اراده آهنین ملت شوروی، ترسی که آنها هیچ‌گاه به دل راه ندادند و استقامتی که در برابر ارتش نازی به خرج دادند، اروپا را از بردگی نجات داد.

این کشور ما بود که به قیمت جان میلیون‌ها نفر از شهروندان خود و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات وحشتناک، نازی ها را تا لانه‌شان تعقبیب کردند و آنها را به صورت کامل از میان برداشتند.»

در همین حال گزارشات تأیید نشده از تجمع هزاران نفر از طرفداران استقلال در شهر اسلاویانسک و برگزاری مراسم روز آزادی در کنار مجسمه لنین خبر می دهند.

انتهای‌پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول