اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: عملیات نظامی در شرق و جنوب اوکراین ادامه خواهد داشت

وزیر خارجه موقت اوکراین با تاکید بر ادامه عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور، علت این اقدام را فراهم شدن شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر خاک اوکراین و ممانعت از برگزاری همه پرسی در این مناطق نامید.

کی‌یف: عملیات نظامی در شرق و جنوب اوکراین ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "آندری دشیتسا" کفیل وزارت امور خارجه اوکراین که از سوی پارلمان اعلاء به این سمت منصوب شده، در مصاحبه با شبکه تلویزیون «سی ان ان» آمریکا اعلام کرد که مقامات کی‌یف قصد ندارند از اجرای عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین صرف نظر کنند.

به گفته وی، این عملیات چندین بار به دلایلی، از جمله در رابطه با مذاکرات 4 جانبه در ژنو، اجرای توافقات حاصله و همچنین بار دیگر برای آزادسازی ناظرین نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا متوقف شده است، ولی این عملیات ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه موقت اوکراین افزود: علت آغاز این عملیات نزدیک شدن به زمان برگزرای انتخابات ریاست جمهوری در کشور، در تاریخ 25 ماه مه است. ما معتقدیم که این انتخابات باید در سراسر خاک اوکراین برگزار شود و به همین دلیل نیروهای نظامی در مناطق شرق و جنوب کشور باید شرایط و امنیت این انتخابات را تامین کنند. 

دشیتسا با یادآوری اینکه طرفداران فدراتیوه شدن اوکراین در مناطق شرق و جنوب کشور قصد دارند در تاریخ 11 ماه مه همه پرسی در این رابطه برگزار کنند، افزود: این مسئله هم یکی دیگر از دلایل ادامه عملیات نظامی در منطقه است تا از وخامت اوضاع جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول