اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه این بدهی را 3.5 میلیارد دلار اعلام کرده

اوکراین بدهی‌های گازی خود به طرف روسی را قبول ندارد

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد که این کشور قیمت جدید اعلام شده از سوی شرکت گازپروم روسیه در ازای خرید گاز طبیعی این کشور را قبول نداشته و حاضر نیست بدهی‌های خود را بر اساس قیمت 480 دلار بپردازد.

اوکراین بدهی‌های گازی خود به طرف روسی را قبول ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا.رو»، "یوری پرودان" وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد که وزارت انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین اظهارات مقامات شرکت «گازپروم» روسیه در خصوص اینکه بدهی‌های این کشور در ازای خرید گاز از طرف روسی  به 3.5 میلیارد دلار رسیده است، را قبول ندارد.

وزیر انرژی اوکراین تاکید کرد: طرف اوکراینی قصد ندارد بدهی خود به شرکت گازپروم را بر اساس قیمت جدید افزایش یافته که بصورت یکجانبه از سوی طرف روسی اعلام شده، بپردازد. ما قیمت 480 دلار در ازای هر 1000 مترمکعب گاز روسیه را نخواهیم پرداخت.

پرودان پیش از این اعلام کرده بود که مقامات کی‌ یف حاضر هستند تا بدهی‌های گازی خود به روسیه را در این صورت که طرف رسی با کاهش قیمت گاز خریداری شده از طرف اوکراین موافقت کند، بپردازند. به گفته وی، اگر چنین توافقی بین دو طرف حاصل نشود، دولت اوکراین به مراجع قضایی بین المللی شکایت خواهد کرد.

مقامات کی‌یف طی چند هفته اخیر بارها عدم رضایت خویش در رابطه با قیمت گاز مورد نظر روسیه را اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است که قیمت بازاری گاز در کشورهای اروپای مرکزی در حال حاضر بین 350 الی 400 دلار برای هر هزار مترمکعب گاز در نوسان است.

شرکت گازپروم پیش از این تهدید کرده بود که در صورت پرداخت نشدن بدهی‌های گازی اوکراین، میزان گاز صادراتی به این کشور را کاهش می‌دهد.

اوکراین یکی از مسیرهای مهم انتقال گاز به اروپا است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول