اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بدهی گازی اوکراین به 3.5 میلیارد دلار رسید

شکست مذاکرات روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا در مورد «گاز»

مذاکرات 3 جانبه وزرای انرژی روسیه و اوکراین در حضور نماینده اتحادیه اروپا در ورشو منجر به توافق طرفین در مورد کاهش قیمت گاز روسیه و یا پرداخت بدهی‌های معوقه اوکراین نشد، ولی طرفین به مذاکرات خود ادامه خواهند داد.

شکست مذاکرات روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا در مورد «گاز»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا»،  در دیدار "الکساندر نوواک" و "یوری پرودان" وزیران انرژی روسیه و اوکراین در حضور کمیسار عالی اتحادیه اروپا در زمینه انرژی که در تاریخ دوم ماه مه در ورشو صورت گرفت، طرفین نتوانستند در خصوص کاهش قیمت گاز طبیعی روسیه برای طرف اوکراینی به توافق برسند.

وزیر انرژی اوکراین تاکید کرد که دولت این کشور قادر به پرداخت تقریبا 500 دلار در ازای هر 1000 مترمکعب گاز روسیه نیست و بارها از طرف روسی درخواست کرده تا قیمت گاز را به همان قیمت مورد توافق قبلی، یعنی 268 دلار برساند.

وزیر انرژی روسیه هم به نوبه خود یادآور شد که دولت فدراسیون روسیه هزینه ترانزیت گاز به کشورهای اروپایی از طریق خاک اوکراین را تا ماه سپتامبر سال جاری به مقامات کی‌یف پرداخت کرده و شرکت گازپروم روسیه به همه تعهدات خویش در قبال قرارداد گازی با اوکراین و همچنین مصرف کنندگان گاز روسیه در قاره اروپا عمل کرده است.

نوواک در عین حال یادآور شد که این طرف اوکراینی است که به تعهدات خویش عمل ننموده و بدهی های خود در ازای خرید گاز را پرداخت نکرده است. به گفته وی، بدهی گازی اوکراین در حال حاضر حدود 3.5 میلیارد دلار است که تا اول ماه آوریل محاسبه شده است.

وزیر انرژی روسیه  اعلام کرد که مقامات اروپایی هم اعتراف کردند که دولت اوکراین بدهی‌های خود در ازای خرید گاز طبیعی از روسیه را نپرداخته است. ولی تاکنون اقدام مشخصی برای حل این مشکل انجام نشده است.

نوواک در عین حال تاکید کرد که اوکراین باید بدهی مربوط به ارسال گاز به این کشور در ماه آوریل را تا تاریخ 7 ماه مه بپردازد، در غیر این صورت شرکت «گازپروم» در تاریخ 16 ماه مه نرخ جدید گاز برای ماه ژوئن را مورد اجرا قرار خواهد داد.  به گفته وی، طرفین قرار است که بار دیگر در اواسط ماه مه و اواخر ماه بار دیگر با یکدیگر مذاکره کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول