اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در راستای اجرای توافقات ژنو

وزارت خارجه اوکراین از اعزام ناظران اروپایی به مناطق شرقی کشور خبر داد

وزیر امور خارجه موقت اوکراین در دیدار با نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا، روسیه و آمریکا، اقدامات اولیه برای کاهش وخامت اوضاع در مناطق شرقی این کشور، از جمله اعزام ناظرین اروپایی را بررسی کرد.

وزارت خارجه اوکراین از اعزام ناظران اروپایی به مناطق شرقی کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزارت امور خارجه اوکراین به نمایندگان طرفین شرکت کننده در نشست 17 آوریل (28 فروردین) در ژنو اطلاع داد که در حال کار به روی طرحی برای کاهش وخامت اوضاع در مناطق شرقی و جنوبی این کشور است و در این راستا قرار است نیروهای ناظر از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا به این مناطق اعزام شوند.

این مسئله را "آندری دشیتسا" کفیل وزارت امور خارجه اوکراین در پایان دیدار خود با مقامات بلندپایه سازمان امنیت و همکاری اروپا مطرح کرد که در جریان آن نمایندگان طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات ژنو (روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا) هم حضور داشتند. 

در این دیدار اتخاذ تدابیر فوری برای اجرای توافقات بدست آمده در نشست 4جانبه ژنو برای حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه اوکراین، در این نشست بر ضرورت انجام اقدامات مشخص و فوری برای کاهش وخامت اوضاع تاکید شد و طرف اوکراینی گام‌های اولیه برداشته شده در این راستا را به اطلاع طرف‌های مذاکره کننده قرار داد. نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز از طرح اعزام ناظرین خود به مناطق شرقی اوکراین برای نظارت بر روند اجرای توافقات ژنو از سوی دولت اوکراین خبر داد.

طرفین همچنین توافق نمودند تا در آینده بطور مرتب با یکدیگر نشست داشته باشند تا اقدامات لازم برای اجرای توافقات ژنو دائم هماهنگ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول