اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی «کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی» افغانستان:

«عبدالله عبدالله» پیشتاز ۱۱۵ هزار رأی حساب‌نشده است

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان اعلام کرد عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز در نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری، پیشتاز ۱۱۵ هزار رأی حساب‌نشده نیز هست.

«عبدالله عبدالله» پیشتاز ۱۱۵ هزار رأی حساب‌نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نادر محسنی» سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در گفت‌گو با رسانه‌ها اعلام کرد که این کمیسیون 115 هزار رأی حساب نشده مربوط به 444 مرکز رأِی‎دهی را محاسبه کرده است.

محسنی در کنفرانس خبری شب گذشته خود افزود: از 115 هزار رأی، بیش از 55 هزار رأی مربوط به عبدالله و بیش از 26 هزار آن متعلق به «اشرف‎غنی احمدزی» نامزد دیگر ریاست جمهوری افغانستان است.

وی تأکید کرد که آرای 36 مرکز رأی دهی باطل اعلام شده و این آرا از 291 مرکز رأی‎دهی دیگر است.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در پایان از تمام نامزدهای ریاست جمهوری این کشور خواست در صورت نارضایتی از این آمار، تا ساعت 8 امروز (پنجشنبه) به این کمیسیون مراجعه کنند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 16 فروردین برگزار شد و در نتیجه مقدماتی آن هیچ یک از کاندیداها در آن نتوانستند بیش از 50+1 درصد کل آرا را به دست آورند.

قرار است نتیجه نهایی این انتخابات در تاریخ 24 فروردین اعلام شود، اما اکثر مقامات افغان خواستار آمادگی کامل دولت، کمیسیون‎های انتخاباتی و سازمان‎های امنیتی این کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول