اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان:

870 مورد شکایت ثبت شده بر نتایج انتخابات تاثیرگذار است

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان گفت: از مجموع یک هزار و 892 شکایت‎ انتخاباتی ثبت‎شده در این کمیسیون، 800 مورد بر نتایج انتخابات تاثیر گذار است.

870 مورد شکایت ثبت شده بر نتایج انتخابات تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نادر محسنی»، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان امروز( یکشنبه) در یک نشست خبری اظهار داشت: از مجموع یک هزار و 892 شکایت‎ انتخاباتی ثبت‎شده در این کمیسیون، 800 مورد آن، شکایت‎هایی است که بر نتایج انتخابات تأثیر می‎گذارد.

وی افزود: به 75 مورد شکایت انتخاباتی تا کنون رسیدگی شده و در مورد آن از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی داوری شده است.

محسنی ضمن یادآوری این که روند رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی ادامه دارد، گفت که روند رسیدگی، علنی است و ناظران و خبرنگاران می‎توانند در جلسات آن شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان افزود که تا این لحظه یک هزار و 892 شکایت کتبی و رسمی که اکثر آن‌ها مستند شده‌، به دفاتر ولایتی این کمیسیون رسیده و ثبت شده است.

به گفته وی از مجموع یک هزار و 892 مورد شکایت انتخاباتی، 338 مورد آن مربوط به آرای انداخته شده به نفع کاندیداهای ریاست جمهوری است و 537 مورد نیز از تخلفات انتخاباتی به نفع کاندیداهای شورای ولایتی حکایت دارد.

محسنی تصریح کرد: از مجموع این شکایت‎های انتخاباتی، یک هزار و هفده مورد آن، شکایت‎هایی است که در مورد کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به این کمیسیون رسیده است.

وی افزود: یکهزار 382 مورد مورد شکایت انتخاباتی از طریق تماس تلفنی به این کمیسیون گزارش شده است.

محسنی گفت: برخی از شکایت‎های انتخاباتی که از طریق تماس تلفنی به این کمیسیون گزارش شده، پس از مدتی مستند شد و از این جهت آمار اولیه شکایت‎های مستند و معتبر افزایش و شمار شکایت‎های انتخاباتی غیر معتبر و فاقد اسناد و شواهد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول