اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

نواز شریف: مخالفان صلح تحت پیگرد قرار دارند

نخست وزیر پاکستان با اشاره به تلاش برخی عناصر برای تخریب روند صلح گفت: این افراد نه دوستان ما و نه طالبند بلکه افرادی هستند که در پشت ‌صحنه حملات اخیر قرار داشته و اکنون تحت پیگرد می‌باشند.

نواز شریف: مخالفان صلح تحت پیگرد قرار دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با رسانه‌ها با اشاره به اینکه هنوز به نتیجه مذاکرات صلح با طالبان امیدوار است، اظهار داشت: عناصری که با مذاکرات صلح مخالفند دوستان دولت پاکستان و طالبان نیستند.

روزنامه «نیشن» پاکستان در گزارشی با اعلام این خبر به نقل از نواز شریف آورده است که عناصر مخالف صلح همان افرادی هستند که در پشت ‌صحنه بمب‌گذاری‌های اخیر در اسلام‌آباد و نقاط مختلف نقش داشته‌ و در حال حاضر تحت پیگرد می‌باشند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: استراتژی اتخاذ شده توسط دولت برای پیشبرد مذاکرات صلح موفقیت آمیز بوده و دستیابی به صلح بدون خونریزی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد و به درگیری‌های طولانی در کشور پایان داده خواهد شد.

نواز شریف در ادامه اظهار داشت: شبه‌نظامیان باید به قانون اساسی احترام گذاشته و سلاح خود را بر زمین بگذارند.

همچنین نواز شریف از عموم مردم و رسانه‌ها خواست تا صبوری بیشتری داشته و اجازه دهند تا دور بعدی مذاکرات صلح با طالبان انجام شود و در آن صورت خواهند دید که این مذاکرات موفقیت‌آمیز خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان در مورد حل و فصل مسائل امنیتی اظهار داشت که دولت غیر نظامی، ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی در مسیر درستی حرکت می‌کنند و حل این مشکل از طریق گفت‌وگو اولویت ماست.

اظهارت نواز شریف  چند روز پس از آن منتشر می‌شود که طالبان پاکستان اعلام کردند، مذاکره و تهدید همزمان، کمکی به پیشبرد مذاکرات صلح نمی‌کند.

پیش از این نواز شریف تهدید کرده بود، در صورت شکست مذاکرات، اقدامات نظامی شدیدتری بر ضد شبه‌نظامیان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول