اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته

قتل 5 پلیس افغان در ولایت «قندوز»/حمله انتحاری ولایت«پنجشیر»افغانستان 13 نفر را به کام مرگ کشاند

حمله انتحاری در ولایت پنجشیر و مرگ 13 نفر، قتل 5 پلیس افغان در منطقه «دشت برچی» قندوز، دستگیری 10 شبه‌نظامی طالبان و کشف 5 جلیقه انتحاری در جنوب افغانستان از جمله مهم‌ترین رویدادهای امنیتی این کشور در 24 ساعت گذشته هستند.

قتل 5 پلیس افغان در ولایت «قندوز»/حمله انتحاری ولایت«پنجشیر»افغانستان 13 نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عزیز غیرت» فرمانده امنیتی ولایت پنجشیر در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‌ها اظهار داشت که حوالی ساعت 5 عصر روز گذشته یک حمله انتحاری در این ولایت به وقوع پیوست که در آن 13 نفر کشته و بیش از 15 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته غیرت، در این حمله انتحاری 5 پلیس، یک افسر پلیس و 7 غیرنظامی کشته شدند.

وی افزود: عاملان انتحاری قصد ورود به ساختمان ولایت پنجشیر را داشتند اما پیش از رسیدن به هدف در یک ایستگاه بازرسی پر رفت و آمد و در مقابل درب ورودی این ولایت خود را منفجر کردند.

به گفته وی، 3 فرد مهاجم سوار بر یک خودرو قصد ورود به ولایت پنجشیر را داشتند که توسط پلیس شناسایی شدند و بلافاصله مواد منفجره همراه خود را منفجر کردند.

طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت اما ادعا کرد در این حمله انتحاری تعداد زیادی از افراد پلیس افغان را کشته است.

قتل 5 پلیس در ولایت قندوز

«نصرالدین نظری»، فرماندار منطقه «دشت ارچی» ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در حمله شبه‎نظامیان طالبان به یک پاسگاه امنیتی در این منطقه یک فرمانده پلیس و چهار نفر دیگر کشته شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد که در این درگیری 3 شبه‎نظامی طالبان نیز کشته شده‌اند.

دستگیری 10 شبه‌نظامی طالبان و کشف 5 جلیقه انتحاری در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 10 شبه‎نظامی طالبان را همراه با پنج جلیقه انتحاری، 26 کیلوگرم مواد منفجره و 2 حلقه مین و مقداری سلاح در شهر «قندهار» دستگیر کردند.

ولایت قندهار در جنوب افغانستان با کشور پاکستان هم مرز است و یکی از ولایت‌های ناامن افغانستان به شمار می‌رود که شبه‎نظامیان طالبان حضور پررنگی در این ولایت دارند.

به گفته مقامات امنیتی افغانستان بیشتر این شبه‌نظامیان از آن سوی مرز و از پاکستان وارد خاک افغانستان شده و با حملات تروریستی امنیت این ولایت را مختل می‌کنند.

کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در شمال افغانستان

«سید سرور حسینی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در یک عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «چهار دره» این ولایت یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان با 2 نفر از افراد تحت امرش کشته شدند.

کشته و زخمی شدن 16 شبه‎نظامی طالبان در غرب افغانستان

«جاوید کارگر»، مسئول بخش مطبوعاتی ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه حمله شبه‎نظامیان طالبان به یک پاسگاه امنیتی در منطقه «خاک سفید» این ولایت 6 شبه‎نظامی طالبان کشته و 10 نفر دیگر از آنان زخمی شدند.

به گفته کارگر، در این درگیری یک پلیس افغان کشته شده است.

همچنین «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی ولایت «غور» از کشته‌شدن «عبدالغفور» مسئول یک بیمارستان در منطقه «شهرک زمانی» این ولایت خبر داد.

وی افزود: عبدالغفور زمانی که از منزل خود به سوی دفتر کارش در حرکت بود توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

اما بر اساس گفته پسر مقتول، پدرش بر اثر خصومت شخصی کشته شده است.

از سوی دیگر «عبدالرئوف احمدی» سخنگوی پلیس ولایت «هرات» از کشته شدن 10 نفر در نتیجه درگیری بین 2 مخالف مسلح در منطقه «پشتون زرغون» این ولایت خبر داد.

کشته‌شدن 6 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

«اسد الله انصافی»، رئیس پلیس ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان اظهار داشت که در نتیجه حمله هوایی نظامیان خارجی در منطقه «خواجه عمری» این ولایت 6 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

به گفته انصافی، افراد کشته شده در حال جاسازی مین کنار جاده‎ای در مسیر نیروهای امنیتی افغان بودند که نظامیان خارجی حمله هوایی کردند و بر اثر انفجار مین جاسازی شده آنان چند پلیس افغان زخمی شدند.

از سوی دیگر «سیدباقر مرتضوی»، فرمانده پلیس ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان نیز از کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان به نام «ملا آقاجان» همرا با 3 نفر از افرادش در منطقه «نهرسراج» این ولایت خبر داد.

به گفته مرتضوی، این افراد زمانی کشته شدند که به یک پاسگاه امنیتی افغان حمله کردند و مقداری مواد منفجره و سلاح نیز به دست این نیروها افتاد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول