اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

معارضان الجزایر علیه نظام حاکم ائتلاف کردند

جریان‌های اسلام‌گرا و چپ‌گرا در الجزایر با هدف سرنگونی نظام حاکم «عبدالعزیز بوتفلیقه» بر این کشور با یکدیگر ائتلاف تشکیل دادند.

معارضان الجزایر علیه نظام حاکم ائتلاف کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دو جریان چپ‌گراها و اسلام‌گراها در الجزایر با هدف تشکیل جبهه‌ای که برای تغییر نظام حاکم بر این کشور همکاری کنند، ائتلاف کردند.

برخی معتقدند که ائتلاف این دو جریان با دو ایدئولوژی متضاد موضوعی سوال برانگیز است و برخی دیگر هم معتقدند تاریخ الجزایر این گونه ایجاد ائتلاف ها در الجزایر زیاده اتفاق افتاده و اصولا در زمان سختی‌ها ائتلاف می کنند.

اگر این اولین ائتلاف در نوع خود از زمان نامزد شدن عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات هفدهم آوریل نیست اما موضوع پیوستن عناصری از جبهه اسلامی برای نجات الجزایر و جبهه احزاب سوسیال قابل توجه است.

شخصیت هایی سیاسی و آکادمیک و فعالانی در جامعه مدنی اعلام کردند که ائتلاف ملی برای تغییر را تشکیل داده‌اند.

کریم طابو یکی از اعضای این ائتلاف و رئیس سابق «جبهه نیروهای سوسیال» معتقد است نظام بوتفلیقه در پراکنده کردن مخالفان موفق بوده به گونه ای که توصیفاتی همچون اسلام گرا، لائیک، چپ گرا و غیره بر روی آنها گذاشته است.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری الجزیره افزود: ائتلاف یک عقیده است و تشکل سیاسی که پرونده خود را به وزارت کشور داده باشد، نیست و هدف از آن ایجاد مناقشه های سیاسی است تا فرایند سیاسی که حاکمیت آن را متوقف کرد است احیا شود.

وی افزود: این فعالیت ها و مباحثات زمینه را برای ایجاد ساز و کارهای مناسب در تغییر دموکراتیک قدرت فراهم می کند.

«انور هدام»، عضو دیگر این ائتلاف که در واشنگتن به سر می برد با اشاره به مزیت تنوع فرهنگی و دینی احزاب موجود در این ائتلاف گفت: وضعیت خطیر امروز در کشور این اولویت را ایجاب می کند و همگان حتمی بودن تغییر برای امروز و نه فردا را درک می کنند.

انتهای پیام/ص 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول