اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مطبوعات الجزایر: بوتفلیقه در آزمون شفاهی ناکام ماند

روزنامه‌های الجزایر امروز سه‌شنبه نوشتند «عبد‌العزیز بوتفلیقه» 77 ساله که دیروز برای چهارمین بار پیاپی به عنوان رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد در «آزمون اجباری سوگند ریاست جمهوری» ناکام ماند.

مطبوعات الجزایر: بوتفلیقه در آزمون شفاهی ناکام ماند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناتوانی عبدالعزیز بوتفلیقه در ادای صریح سوگند ریاست جمهوری الجزایر بار دیگر پرسش‌هایی را درباره توانایی وی برای عمل به مسئولیت‌هایش مطرح کرده است.

بوتفلیقه 77 ساله دیروز با «سلیمان بودی» رئیس دادگاه عالی الجزایر با صدای ضعیفی که تقریبا به گوش نمی رسید عبارات سوگند را تکرار کرد و بر روی صندلی چرخدار نشسته بود و یک دستش را روی قرآن کریم گذاشته بود و متن یک سخنرانی کوتاه را نیز به سختی خواند.

روزنامه «الوطن» چاپ الجزایر هم در سر مقاله خود با عنوان «بوتفلیقه در امتحان شفاهی ناکام ماند» نوشت: بوتفلیقه به خاطر بیماری قادر به حرکت نیست و تلاش زیادی کرد از این امتحان دشوار و طاقت‌فرسا عبور کند.

رئیس جمهور الجزایر در آوریل سال 2013 دچار سکته مغزی شد و حدود سه ماه را در بیمارستان نظامی وال دوگراس در پاریس بستری بود وی پس از بازگشت به الجزیره هم در انظار ظاهر نشد و برای اولین بار وی در پای صندوق‌های رای در ملا عام حضور یافت.

الوطن نوشت : مردم الجزایر که لحظات فاجعه‌بار ادای سوگند بوتفلیقه را در تلویزیون پیگیری می‌کردند برای کشور خود اندوهگین شدند زیرا شاهد صحنه نامطمئنی درباره وضع جسمانی بوتفلیقه بودند که به مدت پنج سال بر الجزایر حکومت خواهد کرد.

روزنامه «الخبر» چاپ الجزایر نیز در صفحه اول خود با تیتر بزرگی نوشت: سخنرانی ناقص رئیس جمهوری که با دشواری توانست 49 کلمه از متن 21 صفحه‌ای این سخنرانی را بخواند.

روزنامه «لیبرتی» هم از یک « مراسم سریع» سخن گفت و نوشت: «بوتفلیقه فقط مقدمه سخنرانی‌ خود را قرائت کرد و او همه پرسی را با رأی‌گیری اشتباه گرفته بود.»

روزنامه فرانسوی زبان «لوکوتیدیان دوران» هم نوشت: مراسم سوگند بار دیگر پرسش نگران کننده را درباره توانایی رئیس جمهور در عمل به مسئولیت‌هایش مطرح کرد.

این روزنامه نوشت: نظام ممکن است اطمینان بدهد که همه چیز بر وفق مراد است اما بحث‌های پزشکی بر سر حال رئیس جمهور با ابعاد سیاسی زندگی وی گره خورده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه با 81 درصد آرا در هفدهم آوریل کنونی برای چهارمین بار رئیس جمهور الجزایر شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول