اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رزمایش نظامی ارتش افغانستان در کابل

ارتش افغانستان با انجام رزمایش نظامی توانایی خود را به شهروندان این کشور و نظامیان بین‌المللی مستقر در افغانستان نشان داد.

رزمایش نظامی ارتش افغانستان در کابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ارتش افغانستان با برگزاری رزمایش نظامی در دامنه کوه «صافی» منطقه «ده سبز» ولایت «کابل » توانایی خود را به شهروندان این کشور و نظامیان بین‌المللی مستقر در افغانستان نشان داد.

«شیرمحمد کریمی» رئیس ستاد ارتش افغانستان در جریان این رزمایش گفت: این گونه رزمایش‎ها می‎تواند نشان دهد که ارتش افغانستان به خوبی می‎تواند از مردم و سرزمین خود در مقابل هر نوع حملات تخریبی و تروریستی دفاع کند.

«محمد یونس قانونی» معاون اول رئیس جمهور این کشورکه جریان این رزمایش را از نزدیک مشاهده می‎کرد با ستایش از توانایی ارتش افغانستان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این نیروها به صورت لازم تجهیز شوند.

به گفته قانونی، مردم افغانستان به توانایی و تعهد ارتش این کشور باور دارند اما این نیروها به تجهیزات و امکانات لازم نظامی مجهز نشده‌اند.

«فضل الهادی مسلمیار»، رئیس مجلس سنای افغانستان در این رزمایش گفت: نیروهای امنیتی افغان اکنون توانایی خنثیسازی هر نوع حمله دشمن را دارند و از حمایت اجتماعی و محبوبیت مردمی نیز در حد لازم برخوردار هستند.

درهمین حال آگاهان امور نظامی افغانستان می‌گویند: نیروهای امنیتی افغان از اراده و انگیزه نظامی بالایی برخوردارند، اما به تجهیزات نظامی پیشرفته‎ای که برای انجام تحرکات نظامی در شرایط امروز نیازمند آن است، مجهز نشده‌اند.

اعتماد به توانایی ارتش افغانستان زمانی افزایش یافت که این نیروها به خوبی توانستند از عهده تأمین امنیت گردهمایی‎های انتخاباتی این کشور برآیند و در ایجاد اطمینان امنیتی در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور نیز موفق عمل کردند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول