اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: تحریم‌ها علیه روسیه شامل تحویل بالگردهای «میگ» به افغانستان نمی‌شود

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند، ولی اهمیت تحویل بالگردهای میگ روسی به ارتش افغانستان باعث شده تا قراردادها در این مورد همچنان به قوت خویش باقی بمانند.

پنتاگون: تحریم‌ها علیه روسیه شامل تحویل بالگردهای «میگ» به افغانستان نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دریادار "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد که تحریم‌های دولت آمریکا علیه روسیه شامل خرید بالگردهای «میگ-17» روسیه برای ارتش افغانستان نخواهد شد.

این مقام پنتاگون در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم، تحریم‌هایی که روز دوشنبه در مورد روسیه در نظر گرفته شده، شامل قراردادهای وزارت دفاع ، از جمله مسئله خرید بالگردهای میگ روسی برای ارتش افغانستان نمی‌شود.

کربی تاکید کرد: مسلما پنتاگون از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند، ولی قرارداد مربوط به این بالگرد، به دلیل اهمیت آن و نیاز دولت افغانستان به این تجهیزات، کمافی سابق به قوت خویش باقی است، چرا که خلبان‌های افغان با این بالگردها پرواز کرده و با آنها آشنایی دارند و این بالگردها در شرایط آب و هوایی افغانستان خوب عمل کرده‌اند و به این دلایل ما همچنان بر اجرای این قرارداد پایبند بوده و از آن حمایت خواهیم کرد.

لازم به یادآوری است که شرکت «راس آبارون اکسپورت» روسیه چندین قرارداد با دولت آمریکا در خصوص تحویل بالگردهای نظامی-ترابری «میگ-17» به ارتش افغانستان امضاء کرده است. اولین قرارداد در سال 2011 منعقد شد که بر اساس آن، 21 فروند بالگرد به ارتش افغانستان تحویل داده شد، در همان سال قرارداد دیگری برای ارسال 21 فروند دیگر امضاء شد و سپس در سال 2013 هم تعداد بالگردهای درخواستی پنتاگون به 30 فروند رسید.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول