اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و اوکراین

پنتاگون از امکان ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین خبر داد

وزیر دفاع آمریکا طی مذاکراتی تلفنی با همتای اوکراینی خود، اوضاع کریمه و اقدامات روسیه را مورد بررسی قرار داد و پنتاگون هم امکان مسئله مدرنیزه سازی ارتش اوکراین و ارائه تجهیزات و حتی سلاح به این کشور را بررسی می‌کند.

پنتاگون از امکان ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا برای نخستین بار با "میخائیل کووال" همتای اوکراینی خود تماس تلفنی برقرار کرده و با وی در خصوص اقدامات روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و روند اوضاع در منطقه کریمه بعد از برگزاری همه پرسی مربوط به پیوستن به ترکیب فدراسیون روسیه مذاکره کرد.

کووال در تاریخ 23 ماه مارس از سوی پارلمان اعلای اوکراین به سمت وزیر دفاع موقت این کشور منصوب شد.

بر اساس اظهارات "کارل ووگ"  سخنگوی رسمی پنتاگون در این رابطه، وزیر دفاع آمریکا در این مذاکرات، اقدامات نیروهیا مسلح اوکراین در شرایط دشوار کنونی که این کشور در آن بسر می‌برد را بسیار با اهمیت ارزیابی کرده و از رایزنی‌های دوجانبه مقامات کی‌یف با واشنگتن در زمینه مسائل امنیتی و دفاعی تشکر نمود. 

ضمن اینکه "دریک شل" مشاور وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه در نشستی در مجلس سنای این کشور اعلام کرد که دولت اوکراین از پنتاگون تقاضا کرده است تا کمک‌های مورد نیاز را در اختیار ارتش این کشور قرار دهد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان که آیا در صورت ادامه اقدامات روسیه، پنتاگون قصد ارسال سلاح به اوکراین را دارد، توضیح داد: بله، ولی این مسئله فعلا در اولویت قرار ندارد و درخواست مقامات وزارت دفاع اوکراین بیشتر در خصوص ارسال دستگاه‌های پرنده برای کنترل مرزهای این کشور و تامین امنیت آن است.

به گفته وی، پنتاگون در کوتاه مدت قصد دارد به دولت جدید اوکراین برای مدرنیزه سازی ارتش و ارتقای آن به سطح تخصصی کمک کند، البته ارائه این کمک‌ها به بعد از حل بحران کنونی در این کشور موکول شده است.

انتهای پیام/آ.ک

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول