اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۱۷ حزب سیاسی الجزایر حضور در مراسم ادای سوگند «بوتفلیقه» را تحریم کردند

هفده حزب سیاسی الجزایر از جمله شماری از نمایندگان مجلس این کشور اعلام کردند که در اعتراض به نقض قانون اساسی توسط بوتفلیقه در مراسم ادای سوگند چهارمین دور ریاست جمهوری وی حضور پیدا نخواهند کرد.

۱۷ حزب سیاسی الجزایر حضور در مراسم ادای سوگند «بوتفلیقه» را تحریم کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نمایندگانی از پارلمان الجزایر و هفده حزب سیاسی این کشور اعلام کردند که در مراسم ادای سوگند عبدالعزیز بوتفلیقه برای دور چهارم ریاست جمهوری او شرکت نمی کنند.

از بارزترین این احزاب حزب «نهضت»، «عدالت و توسعه» و «جبهه نیروهای سوسیال» است.

نمایندگان جبهه عدالت و توسعه در بیانیه‌ای گفتند که تحریم حضور در مراسم ادای سوگند بوتفلیقه در پی تعرض آشکار او به قانون اساسی و اعمال منطق زور بر مردم و تقلب در روند انتخابات صورت می گیرد.

شورای قانون اساسی الجزایر سه‌شنبه شب نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و تاکید کرد «عبدالعزیز بوتفلیقه» موفق به کسب 81 درصد آرا در انتخاباتی شده است که با حضور بیش از 50 درصد مردم پای صندوق‌های رای برگزار شد.

عبدالعزیز بوتفلیقه که 77 سال دارد و به علت مشکلات جسمانی ناشی از سکته مغزی سال گذشته اش، با صندلی چرخدار جابجا می‌شود، از امروز یک هفته فرصت دارد تا در مراسمی عمومی به عنوان رئیس جمهور الجزایر سوگند یاد کند.

با وجود اینکه بوتفلیقه با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می‌کند و ضعیف شده است، همچنان از حمایت بخش قابل توجهی از مردم کشورش که از بازگشت خشونت به الجزایر بیم دارند، برخوردار است. طرفداران بوتفلیقه نگران آن هستند که مبادا با قدرت گرفتن مجدد تندروها در الجزایر، بار دیگر «دهه سیاه» سال های 90 که در خشونت ها و خونریزیهای آن نزدیک به 200 هزار نفر کشته شدند، تکرار شود.

انتهای پیام/ی

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول