اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شهردار اسلاویانسک خواستار تبادل ناظران اروپایی با جدایی‌طلبان بازداشتی شد

شهردار شهر اسلاویانسک اوکراین خواستار تبادل ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا که به گفته وی «اسیر جنگی» هستند، با جدایی‌طلبان بازداشت‌شده توسط نیروهای امنیتی اوکراین شد.

شهردار اسلاویانسک خواستار تبادل ناظران اروپایی با جدایی‌طلبان بازداشتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویچسلاو پانوماروف" شهردار مردمی شهر اسلاویانسک در استان دونتسک اوکراین امروز اعلام کرد که نیروهای شبه نظامی این شهر همچنان ناظرین نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا را «اسیران جنگی» می‌دانند و حاضر هستند تا آنها را با طرفداران فدراتیوه شدن اوکراین که از سوی مقامات کی‌یف دستگیر شده‌اند، معاوضه کنند.

شهردار اسلاویانسک پیش از این گفته بود که  گروه‌های طرفداران فدراتیوه شده اوکراین یکی از اتوبوس‌های حامل ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا را متوقف و سرنشینیان آن شامل 22 ناظر نظامی اروپایی و 3 فرد اوکراینی را به اسارت گرفته بودند. به گفته وی، نزد این افراد مدارک نظامی کشف شده بود و آنها مظنون به اقدامات جاسوسی برای مقامات کی‌یف هستند.

پانوماروف امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما حاضر به تبادل این افراد با طرفداران فدراتیوه شدن اوکراین، از جمله "ایگور پریپیچاینکو" معاون خود من هستیم که توسط نیروهای امنیتی ویژه اوکراین در فرودگاه دونتسک و در راه بازگشت از مسکو، دستگیر شده است.

لازم به یادآوری است که مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا اقدام گروه‌های شبه نظامی در شرق اوکراین در ربودن ناظرین این سازمان را محکوم کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر این افراد شده‌اند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول