اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت عنوان کرد

حذف تعرفه صادرات راه‌ خروج از بحران افت قیمت فروش محصولات کشاورزی جنوب کرمان

امام جمعه جیرفت گفت: نظارت بر قیمت‌های کرایه حمل بار و برداشته شدن تعرفه صادرات از راه‌های برون رفت از بحران افت قیمت فروش محصولات کشاورزی است.

حذف تعرفه صادرات راه‌ خروج از بحران افت قیمت فروش محصولات کشاورزی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به نامگذاری سال جدید مسئله فرهنگ را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: فرهنگ‌ها هم می‌تواند صحیح و هم غلط باشد که باید فرهنگ‌های صحیح را حفظ کرد.

وی بیان داشت: فرهنگ خوب ریشه در خرد جمعی و عقلایی دارد و خداوند می‌فرماید این کار را انجام دهید و در واقع یعنی کار فرهنگ‌سازی این است که بتوانیم برنامه‌های دینی را در جامعه نهادینه کنیم.

عسکری با اشاره به سالروز شکست حمله آمریکا و زمین‌گیر شدن آن‌ها در صحرای طبس تصریح کرد: این اتفاق دارای فلسفه و ریشه است که آمریکایی‌ها بعد از تسخیر لانه جاسوسی آن‌ها و گروگان گرفته شدن جاسوسان سعی داشتند با حمله نظامی گروگان‌های خود را آزاد کنند.

وی تصریح کرد:در این عملیات یکی از هواپیماهای آن‌ها دچار حریق شد و دو هلی‌کوپتر آنان نیز زمین‌گیر شد که رئیس جمهور وقت آنان مجبور شد دستور عقب‌نشینی دهد.

عسکری ابراز داشت: زمانی که از وزیر دفاع سابق آمریکا پرسیدند چه اتفاقی افتاد، گفت زمانی که امام خمینی(ره) در بالکن محل اقامت خود ایستادند با هر حرکت دستشان یکی از هلی‌کوپتر‌های ما زمین‌گیر می‌شد‌.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) از این اتفاق به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، خاطرنشان کرد: اگر یک جامعه در مسیر اسلامی و الهی خودش حرکت کند، تمام قدرت‌های عالم هم دست به دست یکدیگر دهند در مقابل این جامعه که قدرت الهی با آن‌ها است، نمی‌توانند پیروز شوند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و اهمیت این موضوع بیان داشت: شعار هفته سلامتی یک عمر سلامتی با خود مراقبتی است که یک شعار بسیار خوب است و مردم باید در سلامت زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سلامتی بالاترین نعمت است که در مسائل دینی ما جایگاه بالایی دارد.

عسکری با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما در سه محور خلاصه شده‌اند، اذعان داشت: عقائد‌، اخلاق و احکام سه محور آموزه های دینی ما هستند که هر سه پیوست سلامتی دارند.

عسکری ابراز داشت: سلامتی آن قدر دارای اهمیت است که هر کجا در مقابل مسائل دینی و یا در تضاد با آن بود، سلامتی مهمتر است و از روزه نگرفتن افراد مریض می‌توان به عنوان نمونه بیان کرد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی و آسیب دیدن کشاورزان از این موضوع تصریح کرد: زندگی مردم این منطقه با کشاورزی است که اگر قیمت محصولات آن‌ها پایین باشد، بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده مسئولان منطقه از جمله فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده هم تأکید بر این موضوع می‌کنم که مسئولان استانی و کشوری هم توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

عسکری افزود: نظارت بر قیمت‌های کرایه حمل بار و برداشته شدن تعرفه صادرات از راه‌های برون رفت از این بحران است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مسئولان روی صادرات محصولات کشاورزی دقت جدی داشته باشند، ابراز داشت: انشاالله با راه‌اندازی فرودگاه و پایانه صادراتی جیرفت که در دست اقدام است بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی با اشاره به عوامل اصلی طلاق در جامعه اذعان کرد: مواد مخدر یکی از عوامل اصلی فروپاشی خانواده است.

به گزارش فارس در پایان خطبه‌های نماز جمعه جیرفت از احمد ابراهیمی مربی والیبال و ابوالفضل پیرنیا نفر اول مسابقات قرائت قرآن کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/80003/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول