اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار جنوب:

امروز دست‌بوسی کشاورزان تدبیر برای فروش مناسب محصولات کشاورزی است

امام جمعه رودبار جنوب گفت: امروز دست بوسی کارگر این است که تدبیری اندیشده شود که محصولات کشاورزی کارگران عزیز به قیمت مناسب فروخته شوند.

امروز دست‌بوسی کشاورزان تدبیر برای فروش مناسب محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به اشاره به شرایط توبه کننده حقیقی از نظر پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: یکی از این شرط های این است که هرگاه کسی توبه کند ولی در مسائل خانوادگی و زناشویی و تربیت فرزندان اخلاق و رفتار اسلامی نداشته باشد مثل این است که توبه نکرده است.

وی بیان داشت: شرط بعدی این است هرگاه کسی توبه کند ولی در حالات روحی‌، فکری و قلبی و برخوردهای اجتماعی او تغییراتی داده نشود و به جای راضی کردن خداوند به فکر راضی کردن دیگران باشد و تکبر‌، کینه و غرور را کنار نگذارد و هدف‌های مادی خود را به قصد قربت و اخلاص تبدیل نکند باز هم توبه او اساس ندارد.

گروهی تصریح کرد: شرط بعدی این است هرگاه توبه کند، لکن روحش باز و گشاده رو نباشد بلکه همان تنگ نظری‌های قبلی را داشته باشد و همچنین دستش را از کمک کردن به فقرا بسته نگه دارد او هم توبه نکرده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از این شرایط این است هرگاه کسی توبه کند اما از خیال و آرزوهای دور و دراز خویش دست بر ندارد و زبانش را از انواع تهمت‌ها‌، دروغ‌ها، غیبت‌ها و... باز ندارد او هم در حقیقت توبه نکرده است و آخرین شرط این است کسی که توبه کند ولی در مسائل اقتصادی و مصرف و توجه به محرومان و گرسنگان جامعه بی‌تفاوت باشد او نیز توبه نکرده است.

گروهی همچنین به روز شورا‌ها اشاره کرد و بیان داشت: شورا‌ها یکی از نعمت‌های بزرگی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی نصیب مردم کشورمان شده است که مردم خودشان کار را به دست بگیرند و سرنوشت خودشان را تعیین کنند که شوراها نیز در حد توان خودشان کارهایی را نیز انجام داده‌اند اما مهم این است شوراها به همه مردم به یک دید نگاه کنند و خدمات رسانی نسبت به همه مردم یکسان باشد که از این جهت ما در شهرستان رودبار مشکل وجود نداریم.

امام جمعه رودبار با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) و شب لیلةالرغائب عنوان کرد: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند «از دشمنی و ستیز با یکدیگر بپرهیزید چرا که دشمنی و ستیز قلب و دل را که مرکز تصمیم‌گیری است به کارهای بی‌ارزش مشغول می‌کند و سبب ایجاد نفاق در میان شما می‌شود‌».

وی ابراز داشت: یکی از عواملی که موجب می‌شود قدرت تفکر و اندیشه از مردم گرفته شود این است که خصومت و دشمنی در میان مردم به ویژه مسئولان اسلامی با یکدیگر به وجود بیاید که در چنین شرایطی به جای رفع مشکلات جامعه اسلامی و رشد و ترقی جامعه تمامی این نیروها در مسیر پوچ و باطل به هدر می‌رود که در این میان مردم بیشترین ضرر را می‌کنند.

گروهی با اشاره به روز کار و کارگر اظهار داشت: کارگران در جامعه اسلامی آن قدر عزیز هستند که رسول گرامی اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه می‌زد و از آن‌ها تجلیل می‌کرد اما امروز دست بوسی کارگر این است که تدبیری اندیشیده شود که محصولات کشاورزی کارگران عزیز به قیمت مناسب فروخته شوند و من بر اساس اطلاعاتی که دارم، تمام مسئولان جنوب و مسئولان استان و مسئولان امنیتی و سیاسی و استاندار  تمامی تلاش و کوشش خود را انجام می‌دهند که مشکلات این قشر را مرتفع کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب گفت: از استاندار درخواست داریم تا در صورت امکان به شهرستان رودبار بیایند و از نزدیک وضعیت میدان تره‌بار این شهرستان را ببیند و یا اینکه نماینده‌ای ویژه برای بازدید از میدان تره‌بار این شهرستان بفرستند‌.

گروهی ابراز داشت: همگی ما باید در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات مردم یک فکر باشیم و هنرمان این باشد که قدمی را که بر می‌داریم برای رفع مشکلات مردم باشد.

انتهای پیام/2655/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول