اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

کارگران ستون اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

امام جمعه شهر آبیک، تولید را اساس اقتصاد کشور و کارگران را ستون اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

کارگران ستون اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: در تاریخ ادیان الهی و دین اسلام به مقوله کار از سوی انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) تأکید فراوان شده و به عنوان الگو به بشریت به ودیعه گذاشتند.

وی افزود: امروز به سرانجام رسیدن اقتصاد مقاومتی بر دوش کارگران سنگینی می‌کند که باید به نحو احسن از انجام این مهم برآیند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: جایگاه و مقام کارگران به قدر والا و ارزشمند است که حتی پیامبر اکرم (ص) بر دستان پینه‌ بسته کارگر بوسه می‌زد.

موسوی با اشاره به 9 اردیبهشت ماه روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروندی، اخلاقی‌تر کردن و تسهیل زندگی شهروندی و رسیدگی به مشکلات مردم روستاها و شهرها را از مسئولیت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برشمرد و خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، دخالت جناح‌بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی و گروهی و طایفه‌ای زهر مهلکی بر شوراها خواهد بود.

وی بیان کرد: دخالت جریانات سیاسی در امور شوراها، آنها را کم‌سود و زیان‌بخش می‌کند که مطلوب است شوراها از پیوستن به جریان‌های خاص و تابع آنها بودن پرهیز کنند تا جایگاهشان کم‌ارزش و پوچ نشود.

امام جمعه شهر آبیک به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس در سال 59 اشاره و توضیح داد: با تسخیر لانه جاسوسی، ابهت امریکا شکست و غرورش پایمال شد و در تلاش بود که به دنیا نشان دهد هنوز ابرقدرت است.

موسوی اضافه کرد: به همین دلیل به جنگ با خدا رفت و با لشکر طوفان شن مواجه شد و سبب شد که شکست مفتضحانه، ذلت‌بار، خفت‌بار و سختی بخورد.

وی افزود: مردم ایران با استقامت خالصانه و برای حفظ کشور در برابر دشمنان پایمردی، استقامت و ایستادگی کرد و خدا هم ملائکه‌های نصرت را به سمت این ملت فرستاد و پیروزی را نصیب مردم کرد.

موسوی اذعان داشت: یکی از افراد اطلاعاتی آمریکا، بعدها اظهار کرد که هدف آمریکا از حمله به طبس علاوه بر آزادی گروگانگیرهای لانه جاسوسی، انجام کودتا برای سرنگونی انقلاب بود که هنوز هم با شکستشان احساس شرمندگی، بی‌شخصیتی و پوچی می‌کنند.

وی به دفن ریچارد فرای جاسوس پیر و استعمار آمریکایی در حاشیه زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها سفیر ایران را به کشورشان راه نمی‌دهند حالا می‌خواهند که لاشه این جاسوس را در ایران دفن کنند که البته هدف شوم شیطانی دارند و می‌خواهند با این کار به هدفشان برسند.

خطیب جمعه شهر آبیک ابراز داشت: به روشنفکران غرب‌زده باید گفت که اگر دلتان برای ملت و کشور نمی‌سوزد حداقل برا ی خودتان بسوزد و هویت انسانی و فطرت الهی خود را از بین نبرید.

موسوی در بخش دیگری از خطبه‌ها نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت: به فرمایش امام صادق (ع)، انسان باید طاعت خدا را بر طاعت غیرخدا مقدم بدارد و به حبل الهی یعنی اسلام، قرآن و ائمه اطهار (ع)  تمسک جوید که سبب می‌شود انسان به راه مستقیم، طهارت و پاکی هدایت ‌شود.

وی به تفسیر آیه 94 سوره مبارکه مائده پرداخت و گفت: انسان همیشه و هر لحظه در معرض امتحان الهی قرار دارد که باید با بهره گرفتن از نیروی ایمان و تقوا سربلند از امتحانات الهی بیرون آید.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول