اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران:

دریای خزر مهم‌ترین کانون‌ اقتصادی مازندران است

مدیرکل شیلات مازندران گفت: دریای خزر مهم‌ترین کانون‌ اقتصادی استان مازندران است.

دریای خزر مهم‌ترین کانون‌ اقتصادی مازندران است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حسن حبیب‌نژاد صبح امروز در نخستین همایش صید و صیادی در سالن اجتماعات متل بانک کشاورزی بابلسر اظهار داشت: در برگزاری این نشست‌ها به دنبال بیان مشکل صیادان و ارائه راهکار برای آن هستیم.

وی با بیان اینکه شاید در این نشست‌ها نتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم، افزود: دریای خزر یکی از مهم‌ترین کانون‌های اقتصادی استان مازندران است و از سال 1340 به بعد تعاونی‌های متعدد صیادی در دریای خزر به روش‌های مختلف تشکیل شد.

این مسئول با بیان اینکه 120 تشکل تعاونی صیادی به روش‌های مختلف به صید در استان در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: انتظارات هر کدام از این تشکل‌ها نسبت به ما متفاوت است و موضوعی که مجموعه تعاونی‌های صیادی پره مطرح می‌کند با موضوعی که صیادی کیلکا یا خاویاری مطرح می‌کنند متفاوت است.

حبیب‌نژاد از فعالیت تعاونی‌های آبزی‌پروران خبر داد و گفت: در سال گذشته تعاونی آبزی‌پروران بالای 68 هزار تن تولید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها ظرفیت‌های استان هستند که این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند ما مدیران ظرفیت و توانمندی را خوب بشناسیم تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه در سطح استان مازندران ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها توانمندسازی کنیم، بیان داشت: مشکلات پیش روی جامعه صیادی‌مان را به شکل منطقی و خردمندانه برداریم و این تعاونی‌ها را توانمند کنیم تا به جای اینکه به بانک نگاه کنند به قدرت و توانمندی خود متکی باشند.

این مسئول به اقدامات خود در شیلات اشاره کرد و گفت: چون روش صید پره جوابگوی همه نیازهای مادی جامعه صیادی نبود بخشی از فعالیت را به این بخش اضافه کردیم.

حبیب‌نژاد خاطرنشان کرد: برای توانمند کردن تعاونی‌ها به ازای هر تعاونی صیادی پره یک قفس در دریا تعریف کردیم که با این کار از حداقل 40 تن تولیدی که در اسفند وارد بازار می‌شود بخشی از مشکلات مالی صیادان را حل می‌کند.

انتهای پیام/86010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول