اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شیلات ایران:

حل مشکلات شیلات کشور نیازمند استفاده از بخش خصوصی است

قائم مقام شیلات ایران گفت: حل مشکلات شیلات کشور نیازمند استفاده از بخش خصوصی است.

حل مشکلات شیلات کشور نیازمند استفاده از بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیف‌الله حقیقی بعدازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل شیلات استان بوشهر، اظهار داشت: مشکلات ایجاد شده در بخش شیلات تنها با حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حل می‌شود که این امر تنها با تسهیل قوانین دست و پا گیر امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر با وجود اینکه یک ششم آبهای کشور را داراست ولی نقش مهمی در فعالیت‌های شیلاتی و صید و صیادی در کشور دارد.

حقیقی اظهار کرد: تقویت صید و صیادی در دریا، بهبود کیفیت، استفاده از آب‌های آزاد و آب‌های دور و تقویت آبزی‌پروری در بخش ماهی و میگو و صنایع وابسته به آن از محورها و برنامه‌های شیلات ایران است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی اگر سرمایه دولتی جوابگوی برنامه‌های توسعه‌ای شیلات نیست باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر نیز گفت: شیلات سند هویت تاریخی استان بوشهر است و این استان سهم مهمی در نظام اقتصاد مبتنی بر شیلات دارد.

رضا عوض‌پور افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر در بخش صید و صیادی و آبزی‌پروری جایگاه استان در این بخش قابل قبول نیست و برای رسیدن به موقعیت بهتر باید برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: با تقویت بخش مدیریت در صنعت پرورش میگو می‌توانیم میزان برداشت در استان را از 10 هزار تن افزایش داد.

عوض‌پور با بیان اینکه بهره‌وری از شیلات در استان بوشهر کم است، اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های علمی، توان و تجربه در بخش خصوصی باید میزان بهره‌وری در بخش شیلات را در استان بوشهر افزایش دهیم.

مدیر اتحادیه صیادان استان بوشهر نیز گفت: لرزه‌نگاری‌های ناشی از اکتشافات نفتی، ورود پساب‌های خانگی، صنعتی و شیمیایی باعث انقراض و مرگ و میر بسیاری از گونه‌های آبزیان شده است.

حسین کارگر افزود: صید بی‌رویه و استفاده از شیوه‌های صیادی نامتعارف باعث شده امنیت دریا به خطر افتد که باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

در این آیین حسین بهمنیاری به‌عنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر معرفی و از خدمات دهیار حاجیان تقدیر شد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول