اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام دوما: تحریم‌ها علیه روسیه بحران اوکراین را حل نمی‌کند

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه با «بی‌معنا» ارزیابی کردن تحریم‌های غرب علیه روسیه، تاکید کرد این اقدام کمکی به حل بحران در اوکراین نکرده و تاثیری هم بر سیاست مقامات مسکو نخواهد داشت.

مقام دوما: تحریم‌ها علیه روسیه بحران اوکراین را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که تحریمهای غربی علیه این کشور نمی‌توانند کمکی به حل و فصل بحران در اوکراین کنند.

پوشکوف یادآور شد که اعمال تحریم‌ها تنها در صورتی معنا پیدا می‌کنند که مانع از اقدامی شده و یا تاثیری داشته باشند. وی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه را اقدامی «کاملا بی معنا» خواند و گفت: در وهله نخست از آن جهت که این تحریمها نمی‌توانند کمکی به حل بحران اوکراین کنند. این تحریم‌ها باعث نمی‌شود که مردمی که ساختمان‌های دولتی در استان دونتسک اوکراین را اشغال کرده‌اند، آنجا را ترک کنند.

به گفته این مقام بلندپایه دوما، طرفداران فدراتیوه شدن اوکراین که ساختمان فرمانداری دونتسک را از ماه مارس در اختیار دارند، در صورتی آنجا را تخلیه خواهند کرد که به آنها تضمین داده شود که حقوق آنها از سوی مقامات کی‌یف رعایت شده و در نظر گرفته خواهد شد.

پوشکوف در عین حال تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک هیچ تاثیر جدی بر سیاست روسیه نخواهد داشت. وی بعنوان نمونه به تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که نتوانستند مقامات تهران را از سیاست‌های خود دور سازند. فقط بعد از گذشت ده‌ها سال از این تحریم‌ها، نهایتا این مسئله بر اقتصاد این کشور تاثیر گذاشت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول