اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

بیش از 100 عنوان برنامه در هفته کارگر در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته کارگر در یزد خبر داد.

بیش از 100 عنوان برنامه در هفته کارگر در یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین ریاحی، بعد از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته کارگر، ضمن گرامیداشت این ایام و تبریک آن به جامعه کارگری استان یزد اظهار داشت: از پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه هفته کارگر نامگذاری شده و در استان یزد متناسب با نامگذاری ایام این هفته، برنامه‌هایی برای جامعه کارگری استان یزد پیش‌بینی شده است.

وی گفت: شرکت جامعه کارگری استان یزد در دعای ندبه و نماز جمعه، تجدید میثاق با شهدای استان به ویژه شهید محراب، ‌آیت‌الله صدوقی و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، افتتاح ساختمان مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان یزد، تجلیل از پیشکسوتان بیمه شده تامین اجتماعی، به صدا درآمدن زنگ هفته کارگر در مدارس، نشست نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد، برگزاری مسابقات ورزشی و ... از جمله این برنامه‌هاست.

ریاحی با بیان اینکه در روز 11 اردیبهشت‌ماه که به عنوان روز کارگر، کارآفرینی، تعاون و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، از کارگران نمونه کشور با حضور رئیس جمهور تجلیل می‌شود که از استان یزد نیز یک کارگر از بخش صنعت در این مراسم مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: نظیر برنامه‌های هفته تعاون در همه شهرستان‌های استان یزد نیز اجرا می‌شود و در مجموع 100 عنوان برنامه در این استان برای هفته کارگر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به آمار جامعه کارگری استان یزد بیان کرد: در استان یزد 200 هزار بیمه شده اصلی داریم که 176 هزار نفر از این تعداد از جامعه کارگری هستند.

وی با بیان اینکه اگر خانواده هر کارگر در استان را 3.5 نفر به طور میانگین محاسبه کنیم، 670 هزار نفر در استان یزد عضو خانواده جامعه کارگری استان یزد هستند که این میزان بیش از 63 درصد جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهد.

ریاحی همچنین با بیان اینکه در زمینه مشاغل تخصصی، 95 درصد کارگران استان یزد بومی هستند، تصریح کرد: یزد بیشتر در زمینه مشاغل کارگری ساده و مشاغل حوزه خدمات با مشکل مواجه است که اغلب این نیروها از خارج استان تامین می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین 80 درصد جامعه کارگری استان یزد بومی هستند و 75 درصد کارگران بخش خدمات نیز غیربومی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد،‌ فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی، اظهار داشت: ما به کارفرمایان به عنوان مولدان عرصه اقتصاد نگاه می‌کنیم و برای این قشر ارزش بسیار زیادی قائل هستیم و تمام تلاش ما این است که شرایطی فراهم کنیم تا زیرساخت‌های تولید در استان یزد ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: شرایط تولید محقق نخواهد شد مگر با حضور کارگران متخصص و امیدواریم بتوانیم با ایجاد تعامل میان جامعه کارگری و کارفرمایی، شرایط تولید در استان یزد را بهبود ببخشیم.

ریاحی همچنین اظهار امیدواری کرد: با شناسایی مشکلات واقعی جامعه کارگری، راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات آنها و پوشش دادن انتظارات این قشر برنامه‌ریزی کنیم.

وی عنوان کرد: در زمینه رفاه اجتماعی به ویژه در حوزه کارگری نیز دولت برنامه‌ریزی‌های بسیاری دارد و هرچند امکانات آن برای خدمت به جامعه کارگری محدود است اما تلاش می‌شود با توسعه امکانات و استفاد بهینه از ظرفیت‌های موجود، رفاه اجتماعی جامعه کارگری را ارتقا دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه این نشست به بیان امکانات رفاهی در حوزه کارگری پرداخت و این امکانات را بسیار محدود خواند و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت کارفرمایان و مردم، بتوانیم این امکانات را افزایش دهیم زیرا امکانات دولت فعلا در این زمینه محدود است.

انتهای پیام/2464/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول