اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم نصب تانکرهای ذخیره آب در پشت بام منازل یاسوجی‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نصب تانکرهای ذخیره آب در پشت بام منازل شهروندان یاسوجی تاکید کرد.

لزوم نصب تانکرهای ذخیره آب در پشت بام منازل یاسوجی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی لدنی‌نژاد ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه و با توجه به پیش‌رو بودن فصل گرما اظهار کرد: هدرروی آب در مرکز استان به نسبت بیشتر بوده که انتظار می‌رود اصحاب رسانه فرهنگ صحیح آب در سطح استان را نهادینه کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مصرف غیرمجاز آب در یاسوج بالا است، گفت: از مشکلات و معضلات قطعی آب در سطح شهرستان‌ها و شهرهای استان استفاده بی‌رویه و افزایش هدرروی‌ها است.

لدنی‌نژاد با تاکید بر اینکه در راستای الگوی صحیح مصرف آب و کاهش هدرروی‌ها در سطح استان نیازمند عزمی ملی و مدیریت جهادی مسئولان و متولیان فرهنگی و اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما هستیم، گفت: امید می‌رود بتوان با همکاری و هم‌افزایی الگوی مصرف صحیح را نهادینه کرد.

این مسئول سرانه مصرف شهروندان در کشورهای توسعه یافته را 120 لیتر، در ایران با 180 لیتر و در کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 200 لیتر عنوان کرد و گفت: با چنین رویه‌ای اصلاح الگوی مصرف در سطح استان بسیار مهم و ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هر تغییر در رفتار از تغییر در تفکر و بینش ایجاد می‌شود، گفت: آگاهی‌بخشی در حوزه مصارف آب خانگی، اداری و تجاری مهم بوده که متولیان در این حوزه‌ها باید نحوه صحیح مصرف اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل تابستان و مصرف زیاد آب در این ایام، اذعان کرد: شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی خصوصا مردم شهر یاسوج می‌توانند با نصب تانکرهای ذخیره بر روی پشت بام‌های منازل مسکونی، ادارات و سازمان‌ها از افت فشار و قطعی احتمالی آب جلوگیری کنند.

لدنی‌نژاد تصریح کرد: استقرار تانکرهای ذخیره آب بر پشت‌بام منازل تضمین و تداوم آب آشامیدنی در طول 24 تا 72 ساعت را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند.

این مسئول از مزایای نصب تانکرهای ذخیره آب را تعدیل فشار در شبکه توزیع آب و کاهش هدرروی منابع آبی عنوان کرد و گفت: امیدواریم شهروندان نسبت به نصب تانکر اقدام کنند و رسانه‌ها به‌گونه‌ای این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای و جزیره‌ای نگاه کردن به مسائل حوزه کارهای خدماتی را موجب پس‌رفت امور عنوان کرد و گفت: تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در آب و فاضلاب بر مبنای کار کارشناسی و نگاه کلان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول