اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان‌ جنوبی:

جمعیت کارگر خراسان‌جنوبی 60 هزار نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: براساس آمار بیمه تامین اجتماعی جمعیت کارگر استان 60 هزار نفر است.

جمعیت کارگر خراسان‌جنوبی 60 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سنجری پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نرخ بیکاری به صورت فصلی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل زمستان در خراسان جنوبی هشت درصد اعلام شده است، تصریح کرد: براساس قانون باید نرخ بیکاری در استان به هفت درصد کاهش پیدا کند.

راه‌اندازی صنعت کشور محور اصلی دولت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اذعان داشت: جمعیت کارگران استان براساس آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی 60 هزار نفر اعلام شده است.

سنجری محور اصلی فعالیت‌های دولت تدبیر و امید را تاکید بر راه‌اندازی صنعت کشور دانست و ادامه داد: اگر تولید خود را سامان دهیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان این‌که دولت تلاش می‌کند از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده نماید، متذکر شد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی بر اثر نبود سرمایه در گردش نیمه فعال شده است.

سرمایه در گردش بنگاه‌ها تامین شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت اشتغال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای 60 درصد تولید است، افزود: در کنار این امر سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی تامین شود تا امکان افزایش ظرفیت تولید را داشته باشند.

سنجری با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: باید فرهنگ‌سازی شود تا مرحله دوم به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه 20 درصد منابع ورودی صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید و تامین سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت‌ها در استان استفاده کنیم دنبال جمع‌آوری اطلاعات بنگاه‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که بزرگترین دغدغه در استان ما و در کشور مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: خروجی مشکلات اقتصادی بیکاری به ویژه بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل است.

انتهای پیام/69010/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول