اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد بیش‌از 10 هزار فرصت شغلی در بیرجند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 10 هزار و 874 فرصت شغلی توسط بخش خصوصی در بیرجند ایجاد شده است.

ایجاد بیش‌از 10 هزار فرصت شغلی در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سنجری ظهر امروز در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند اظهار داشت: در ارتباط با اشتغال باید بین بازار کار در جامعه و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز غیر رسمی ارتباط مستقیمی ایجاد شود.متاسفانه بسیاری از آموزش‌هایی که به افراد جویای کار و با هزینه‌کرد اعتبارات دولتی داده می‌شود فرد را قادر به پیدا کردن فرصت شغلی مناسب در جامعه نمی‌کند.

91 درصد جویندگان کار سنی بین 15 تا 35 سال دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که با توجه به این امر دولت در دو بعد متضرر می‌شود، یادآور شد: یک بعد آن نظام آموزش رسمی بوده که به افرادی که توسط آن آموزش یافته‌اند به خیل بیکاران می‌پیوندند.

سنجری به اجرای طرح نیازسنجی بازار کار استان در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و بعد از مطالعات نیازسنجی زیرساخت‌ها و ابزار مناسب برای ایجاد کارگاه‌های مربوط به نیاز بازار کار استان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تامین می‌شود.

وی با بیان این‌که 91 درصد جویندگان کار بین 15 تا 34 سال سن دارند، اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده این بوده که اکثر افراد بیکار جزو نیروهای جوان جامعه بوده که می‌توانند در چرخه تولید بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

بیشترین نیاز بازار کار در بیرجند مربوط به بخش خدمات است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی متذکر شد: در سال گذشته 10 هزار و 874 فرصت شغلی از طریق بخش خصوصی به مراکز کاریابی در بیرجند اعلام شده است. این فرصت‌های شغلی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی بوده است.

وی با بیان این‌که 58 درصد فرصت‌های شغلی مربوط به آقایان و 42 درصد مربوط به خانم‌ها است، اذعان داشت: همچنین 52 درصد فرصت‌های شغلی در بخش خدمات بوده که بیشترین نیاز بازار کار است.

68 درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده مربوط به بخش خصوصی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته 68 درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بیرجند مربوط به بخش خصوصی و 32 درصد مربوط به تعاونی‌ها بوده است.

سنجری تصریح کرد: با توجه به آمار فرصت‌های شغلی در سال گذشته تنها یک‌هزار و 847 نفر به کار گمارده شده‌اند.

وی به دلیل کمی به کار گمارده شدگان به کار اشاره کرد و افزود: دلیل اصلی شکاف بین فرصت‌های شغلی و تعداد افراد به کار گمارده شده، عدم مهارت‌های لازم جویندگان کار متناسب با بازار کار بوده است.

تعهد ایجاد 8 هزار فرصت شغلی بر اساس سند توسعه اشتغال در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 35 درصد بیکاران جزو فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

سنجری اضافه کرد: با توجه به سند توسعه اشتغال باید هر سال 8 هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شود. باید در کنار ایجاد اشتغال به موضوعات توانمند‌سازی نیروی انسانی، افزایش سطح مهارت‌ و تامین نیاز بازار کار توجه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که بر طبق آمار سال گذشته 55 درصد افراد به کار گمارده شده مرد و 45 درصد زن بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این امر نشان‌دهنده این بوده که نیازمندی بازار کار به فعالیت زنان برابر با فعالیت مرد‌ها است.

انتهای پیام/22481/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول