اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خبر داد

بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش ماهی قزل‌آلا در گچساران

مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: طرح تحقیقاتی پرورش ماهی قزل‌آلا در منطقه کلاغ‌نشین این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش ماهی قزل‌آلا در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عطاء‌الله مهدی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به نیاز مردم این شهرستان در زمینه استفاده از گوشت سفید، در روستای کلاغ‌نشین طرح تحقیقاتی پرورش ماهی قزل آلا که در سال 93 در راستای فرمان مقام رهبری در شعار امسال و اشاره به اقتصاد جامعه، این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: دوره پرورش طرح تحقیقاتی ماهی قزل‌آلای روستای کلاغ‌نشین در حدود سه تا چهار ماه بوده که به طور قطع متقاضیان از سود بالایی برخوردار خواهند بود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران از آمادگی توزیع و فروش ماهی قزل‌آلای این طرح آموزشی روستای کلاغ‌نشین به بازار گچساران برای استفاده عموم مردم این شهرستان خبر داد.

مهدی‌پور با اشاره به دیگر فعالیت‌ها و پروژه‌های در حال اجرا و به بهره‌برداری رسیده در سال جدید و با بیان اینکه دو طرح ماهیان خاویار در حوزه خیرآباد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: آبی که از زیر سد کوثر می‌گذرد و به این حوزه می‌رسد توانایی پرورش چنین آبزیانی را فراهم نموده است.

وی با بیان اینکه طرح ماهیان خاویار سود بالایی دارد، بیان کرد: با توجه به قیمت بالای خاویار، سعی ما بر این است تا با رونق بخشیدن به طرح‌های پرورش ماهی، به اقتصاد شهرستان کمک کنیم.

مهدی‌پور ابراز داشت: سرمایه‌گذاران اجرای این دو طرح یکی از حوزه خیرآباد و دیگری از استان چهار محال بختیاری هستند که امید است که روزی این طرح‌ها در سطوح بیشتر، گسترده‌تر و بالاتر در این شهرستان اجرایی و عملیاتی شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران عنوان کرد: طبق بررسی‌هایی که در حوزه خان‌احمد باشت صورت گرفته، طرح ماهیان خاور در این منطقه با همکاری مسئولان مربوطه در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی‌پور ابراز کرد: پروژه‌های جهاد کشاورزی در زمینه تهیه گوشت سفید و پرورش ماهی، در گونه‌های مختلف ماهی در سطوح مختلف اجرایی شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح‌های تحقیقاتی پرورش ماهی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اجرایی شده است، یادآور شد: حمایت از این طرح‌ها بسیار لازم و ضروری است.

مهدی‌پور با بیان اینکه طرح دیگری در حوزه خیرآباد آماده اجرا است، ادامه داد: طرح تحقیقاتی پرورش کپور ماهیان حوزه خیرآباد با اعتبار 600 میلیون تسهیلات در بانک عامل، آماده اجرا است.

انتهای پیام/82019/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول