اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گلستان خبر داد

گلستان پایلوت تولید انواع ماهیان کپور

مدیرکل شیلات گلستان از پیش‎بینی تولید 50 تن ماهی قزل‌آلا در قفس در سد گلستان خبر داد و گفت: در سال آینده به عنوان پایلوت انواع ماهیان کپور را در قفس پشت سدهای استان تولید خواهیم کرد.

گلستان پایلوت تولید انواع ماهیان کپور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: هزینه تولید ماهی قزل‎آلا در قفس نسبت به استخرهای بتنی حدود 25 درصد کمتر است.

وی با اشاره به توجیه اقتصادی این طرح، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس یک طرح کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است و در هر مترمربع 23 کیلوگرم ماهی قزل‎آلا تولید می‎شود در حالی که در استخرهای بتنی در هر مترمربع 15 کیلوگرم ماهی تولید می‎شود.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: تولید ماهی در قفس نسبت به استخرهای بتنی در واحد سطح 30 درصد رشد دارد.

پاسندی با بیان مزیت‎های پرورش ماهی قزل‎آلا در قفس، خاطرنشان کرد: ساده‎بودن سازه، عدم نیاز به سیستم اکسیژن‎دهی، استفاده از آب کشاورزی پشت سدها در زمان غیرزراعی از مزایای اجرای این طرح است.

وی افزود: این طرح در سال گذشته برای نخستین بار در استان اجرا شد و بیش از 10 تن ماهی برداشت شد و امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل شیلات استان گلستان خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از شیوه‎های نوین پرورش ماهی است و در استان ظرفیت‎های زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر سد گلستان، در سدهای بوستان، وشمگیر و کبودوال ظرفیت‎های خوبی برای پرورش ماهی قزل‎آلا در قفس وجود دارد.

پاسندی یادآور شد: اجرای این طرح‎ها اشتغال پایدار را برای دانش آموختگان این رشته فراهم می‎کند و فرصت مناسبی برای اشتغال‎زایی بومیان منطقه ایجاد می‎کند.

وی افزود: در سال آینده به عنوان پایلوت انواع ماهیان کپور را در قفس پشت سدهای استان تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام/2307/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول