اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زرند عنوان کرد

طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‌آلا برای نخستین‌بار در کرمان

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: برای نخستین‌بار در سطح استان کرمان طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در رودخانه شور دهستان سی‌ریز شهرستان زرند در حال اجرا است.

طرح پایلوت پرورش ماهی قزل‌آلا برای نخستین‌بار در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، علی زارعی صبح امروز در مراسم صید ماهی اظهار داشت: شهرستان زرند از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید و پرورش آبزیان به ویژه آبزیان شورپسند برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند یکی از ظرفیت‌های بالقوه این منطقه را در بخش آبزی پروری به سبب وجود چاه‌های آب متعدد کشاورزی دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف آبزی پروری در توسعه روستایی باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان نظیر آب ذخیره کشاورزی بهره برد.

زارعی با اشاره به مزایای آبزی پروری گفت: این کار توسعه روستایی، سلامت، تغذیه مناسب، اشتغال، درآمدزایی، کاهش آسیب‌پذیری جامعه و توسعه پایدار را به دنبال دارد.

وی از مزایای دیگر آبزی پروری، به ادغام آبزی پروری با کشاورزی اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در استخر ذخیره آب، سبب افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی از طریق استفاده از کود و غذای آبزیان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند با انتقاد از اینکه در بیشتر مواقع کشاورزان از انجام این کار غفلت می‌کنند، خاطر نشان کرد: انجام همزمان کار کشاورزی و پرورش ماهی، سبب افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی، افزایش مصرف سرانه ماهی در مناطق روستایی، تثبیت اشتغال و افزایش درآمد خانواده‌های کشاورز منطقه می‌شود.

افتتاح یک مرکز مذهبی در زرند

طی مراسمی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان زرند حسینیه 14 معصوم (ع) روستای بهاآباد زرند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدرضا مهدلو بخشدار مرکزی شهرستان زرند گفت: این حسینیه در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با زیربنای 170 متر مربع و اعتبار یک میلیارد 180 میلیون ریالی نیکوکار محمد علیزاده در مدت زمان یک سال احداث شده است.

به گزارش فارس، این مراسم با اهدای هدیه به بانوانی همراه بود که القاب فاطمه زهرا (س) را داشتند.

انتهای پیام/80022/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول