اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

مزرعه‌های پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ساماندهی مزرعه‌های تولید ماهیان سردابی باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مزرعه‌های پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خدابخش مرادی پیش از ظهر امروز در کارگروه پدافند غیرعامل استان، اظهار کرد: ساماندهی مزرعه‌های تولید ماهیان سردابی باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: بررسی علت بروز بیماری وی.اچ.اس در ماهیان سردابی و جلوگیری از تکرار دوباره آن باید به صورت علمی و جدی دنبال و اجرایی شود.

مرادی ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصی، صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه ضرورت دارد.

خسارت 230 میلیارد ریالی به مزرعه‌داران پرورش ماهی

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، گفت: خسارت ناشی از ورود باکتری و ویروس به مزارع پرورش ماهی استان و بروز بیماری وی.اچ.اس، فقط به تولیدکنندگان خسارت وارد کرده ولی سلامت تولید و مصرف ماهی قزل‌آلا بدون مشکل است.

رستم غیبی به وارد شدن خسارت به 216 مزرعه پرورش ماهی با 7 هزار تن ظرفیت اشاره و تصریح کرد: این میزان خسارت بیش از 230 میلیارد ریال ضرر به تولیدکنندگان وارد کرده است.

وی افزود: اکنون با شناسایی مزرعه‌های پروش ماهی آلوده، قرنطینه و خشک کردن آن‌ها، آموزش تولیدکنندگان و توزیع داروهای ضد باکتری شیوع این بیماری کنترل شده است.

غیبی منشأ بروز بیماری یاد شده را نامشخص اعلام و خاطرنشان کرد: بیماری شایع در مزرعه‌های پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری، در استان‌های همجوار هم مشاهده شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی ماهی‌های تولید شده بیمار در این مدت امحاء و از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شده است.

وی اظهار کرد: اکنون ماهی تولیدی چهارمحال و بختیاری بدون مشکل بوده و مصرف آن از لحاظ سلامت غذایی در امنیت کامل است.

غیبی افزود: تجهیز مزرعه‌های پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری و مکانیزه کردن آنها باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در ورودی و خروجی‌های چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌ها بایستی پست‌های قرنطینه و بازرسی راه‌اندازی شود تا از ورود بچه ماهی، دارو و یا خوراک آلوده جهت پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/68003/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول