اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زنگ سلامت در گلستان نواخته شد

همزمان با آغازین روز هفته سلامت در یکی از مدارس دخترانه مرکز گلستان زنگ سلامت نواخته شد.

زنگ سلامت در گلستان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیش از ظهر امروز زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی رحمتی شهرستان گرگان با حضور تقی ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، وطنی رئیس آموزش و پرورش گلستان، محمدرضا هنرور رئیس مرکز بهداشت مرکز گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) اظهار داشت: هفته سلامت بهانه ای برای توجه بیشتر به مبحث سلامتی است که باید به این مهم بیش از گذشته پرداخته شود.

محمدرضا وطنی تصریح کرد: انسان سالم کسی است که از زندگی خود از ابعاد جسمانی و روانی راضی باشد، بهترین سفارشی که خداوند متعال در قرآن کریم در زمینه سلامت به آن اشاره دارد «الا بالذکرالله تطمئن القلوب» تنها با یاد خدا دلها آرامش می گیرد.

وی با بیان اینکه آرامش انسان در عمل به دستورات الهی تامین می شود، افزود: اگر بندگی و اطاعت از خداوند را سرلوحه قرار دهیم قطعا چنان آرامشی به ما دست خواهد داد که چیز دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود.

رئیس آموزش و پرورش گلستان بر ضرورت خودمراقبتی که شعار هفته سلامت نام گرفته است تاکید کرد و بیان داشت: هر انسانی باید رفتارهای خود را مورد مطالعه و مدیریت قرار دهد تا سلامت خود را تضمین کند.

وطنی ادامه داد: سلامت فردی، اجتماعی و خانوادگی از مسائلی است که اگر در این راستا قدم های مثبتی برداشته شود جامعه سالم را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در زمینه سلامت خاطرنشان کرد: بهترین وسیله ای که به رشد جامعه کمک می کند ورزش کردن است، سلامت بدن مورد توجه دین مبین اسلام قرار گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر اینکه تامین نیازها به انسان رضایت خاطر می دهد تا برای ادامه زندگی انگیزه داشته باشد، بیان داشت: باید در خودشناسی و خودمراقبتی تلاش‌های لازم صورت بگیرد.

وطنی با بیان اینکه خودمراقبتی گام نخست در سلامت است، گفت: این موضوع مهم همواره باید از سوی افراد جامعه مورد توجه قرار بگیرد و منحصر به یک روز و یا هفته نشود.

انتهای پیام/83001/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول