اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی:

162 هزار نفر در خراسان جنوبی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی 12 ماهه سال گذشته 162 هزار و 117 نفر در استان آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد را به استناد تفاهم‌نامه‌ها فرا گرفتند.

162 هزار نفر در خراسان جنوبی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام شیخانی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: بهزیستی خراسان جنوبی در حوزه  پیشگیری از مواد مخدر در استان پیشگام شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی استان 65 میلیون و 500 هزار تومان بوده که طی سه مرحله پرداخت شده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: رویکرد مبتنی بر خانواده (آگاه‌سازی و آموزش والدین)، رویکرد مبتنی بر پیشگیری اجتماع محور، رویکرد مبتنی بر مدرسه و معلمان و رویکرد مبتنی بر مراقبت‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله رویکردهای علمی پیشگیری از اعتیاد است.

شیخانی افزود: طی 12 ماهه سال گذشته 162 هزار و 117 نفر در استان آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد را به استناد تفاهم‌نامه‌ها فرا گرفتند.دغدغه تمامی دستگاه‌های استان حل معضل اعتیاد است که در این زمینه با دستگاه‌هایی مانند علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و آزاد بیرجند، آموزش و پرورش استان، مرکز علمی و کاربردی و از این قبیل تفاهم‌نامه امضاء شده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش پیشگیری از اعتیاد در سه گروه محلات، محیط کار و مهد کودک‌های سطح استان در طول سال کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

شیخانی یادآور شد: برگزاری 230 کارگاه آموزشی، 92 همایش پیاده‌روی، جشن و اردو و برپایی37 نمایشگاه پیشگیری نوین از اعتیاد از جمله فعالیت‌ها این حوزه در سال گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که در بحث پیشگیری تیم نظارت استانی وجود ندارد، افزود: نبودن تیم استانی در این زمینه یک خلأ بوده چراکه هم‌پوشانی در دستگاه‌ها زیاد است و تشکیل این تیم به بهینه‌سازی فعالیت‌ها کمک می‌کند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی متذکر شد: هر ساله از طریق استانداری 10 درصد اعتبارات فرهنگی به دستگاه‌های سطح استان ابلاغ می‌شود که در بهزیستی استان طی سال گذشته 9.43 درصد این اعتبار محقق شده است.

شیخانی متذکر شد: یکی از چالش‌هایی که وجود دارد این است که در تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی امضاء شده از بحث آموزش‌های پیش از ازدواج نامی آورده نشده است. اگر این آموزش‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان مانند علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ... لحاظ شود بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی حل و فصل می‌شود.

وی یادآور شد: عامل 60 درصد طلاق‌ها انتخاب نامناسب همسر مطرح شده است که در این زمینه بهزیستی 50 درصد آموزش‌های جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/69017/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول