اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

فراهم کردن محیط سالم برای زیست هنری متعالی است

امام جمعه بجنورد گفت: فراهم کردن یک محیط سالم برای زیست سالم یک هنر متعالی است.

فراهم کردن محیط سالم برای زیست هنری متعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان به مناسبت هفته زمین پاک اظهار کرد: خداوند عالم را به گونه‌ای آفریده است که آسایش و آرامش ما را فراهم کند.

وی افزود: طبق احادیث روایت شده از پیامبر اسلام(ص)، زمین مادر انسان است و ارتباط انسان با زمین مثل ارتباط فرزند با مادر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه در قرآن کریم تسخیر زمین ذکر شده، اما انسان امروزی به دنبال تخریب آن است، یادآور شد: تخریب طبیعت یک خسارت جبران‌ناپذیر بوده و بشر نیازمند شناخت کامل محیط زیست است.

وی گفت: محیط زیست در نظر ما انسان‌ها به امانت قرار دارد و باید استفاده معقولانه از آن داشته باشیم تا آن را به آیندگانمان تحویل دهیم و همه در حفظ آن شریک و سهیم باشیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه همه موجودات و مخلوقات خداوند زیبا هستند و برای رسالتی خلق شده‌اند، اظهار کرد: آگاه‌سازی مردم نسبت به محیط زیست می‌تواند در حفظ این ودیعه الهی موثر باشد.

وی افزود: به کسانی که با قساوت قلب جانوران را شکار کرده ، میگوییم هم به خودتان و هم به این موجودات رحم کنید و با محیط زیست با رحمت برخورد کنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم گفت: امروزه محیط زیست به یک مسئله مهم و مورد توجه همگان بدل شده است، دخالت‌های انسان در سال‌های گذشته باعث تخریب و تعارضات زیادی شده است که اصلاح آن به وضع قبل بسیار پرهزینه و گاهاً برگشت ناپذیر است.

سیداصغر مطهری اظهار کرد: مقام معظم رهبری و دولت تأکیدات خاصی در رابطه با حفظ محیط زیست دارند و ما به عنوان حافظان انفال سربازان ولایت هستیم.

وی افزود: در بحث آموزش مردم در خصوص حفظ محیط زیست تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت اعتقادی و دینی استفاده کنیم و در این زمینه نیازمند کمک حوزه‌های علمیه و ائمه محترم جمعه و جماعت هستیم لذا تقاضا داریم برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی یاور ما باشید.

مطهری با بیان اینکه در حوزه طبیعی استانی غنی هستیم، اما در حوزه انسانی هنوز توسعه خود را آغاز نکرده و تحت تأثیر توسعه قرار نگرفته است، گفت: باید برای توسعه استان در حوزه محیط زیست برنامه و نقشه راه داشته باشیم.

انتهای پیام/63002/ب/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول