اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

بیش از 3 هزار نفر در کشور به دلیل گرایش به مواد مخدر فوت کردند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه سالانه 200 هزار نفر معتاد در دنیا جان خود را از دست می‌دهند، گفت: سال گذشته 3 هزار و 56 نفر در ایران به علت اعتیاد فوت کردند.

بیش از 3 هزار نفر در کشور به دلیل گرایش به مواد مخدر فوت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بابک دین‌پرست صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته تخصصی فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: استفاده از حضور و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد فرهنگی و خیران  در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

خراسان جنوبی رتبه 13 کشور در رواج اعتیاد

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در ارتباط با رواج اعتیاد رتبه 13 را داشته و با نرخ 2.53 درصد در مرز 12 استان دیگر قرار گرفته است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اذعان داشت: با توجه به این‌که خراسان جنوبی یک استان مرزی بوده و در معرض خطر اعتیاد قرار دارد، از چهار روستای مرزی این منطقه بازدید به عمل آمده است.

دین‌پرست اضافه کرد: اجرای دو طرح فرهنگی و پیشگیری در این چند روز با چتر هدف شناسایی افراد در معرض خطر، برنامه‌ریزی در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی در این مناطق و علت‌یابی گرایش افراد روستاهای مجاور مرز به مواد مخدر در برنامه کاری این دوره ما قرار گرفته است.

وی گفت: در این بازدید‌ها هدف عمده ما این است تا تلاش کنیم مصرف مواد مخدر در روستاهای مناطق مرزنشین دچار تغییر الگو نشده و حداقل مواد مخدر صنعتی به این مناطق نفوذ پیدا نکند.

طرح پایلوت پیشگیری از اعتیاد در روستاهای مرزی خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی مشاهده شد با وجود 5 هزار معتاد در شهرستان تنها 300 نفر تحت درمان اعتیاد بودند که این نشان از عدم استقبال از کمپ‌های ترک اعتیاد است.

دین‌پرست از برگزاری طرح پایلوت پیشگیری از اعتیاد در روستاهای مرزی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این طرح به مدت شش ماه به صورت ارائه خدمات رایگان به مردم در ارتباط با ترک اعتیاد، اشتغال‌زایی برای افراد منطقه، برگزاری دوره‌های آموزشی روانی برای دانش‌آموزان در معرض خطر و از این قبیل اجرا می‌شود.

وی در ارتباط با مشارکت دستگاه‌های مربوطه در پیشگیری اولیه از اعتیاد یادآور شد: سال 91 با هشت دستگاه تفاهم‌نامه همکاری بسته شد که این میزان در سال 92 به 15 دستگاه افزایش یافته است.

استانداران پیگیر اختصاص بودجه پیشگیری از اعتیاد استانشان باشند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: استانداران باید پیگیر 10 درصد اختصاص بودجه در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد برای استان خود باشند.

دین‌پرست با بیان این‌که سالانه 200 هزار نفر معتاد اعم از پیر و جوان در دنیا به دلیل سوء مصرف مواد جان خود را از دست می‌دهند، افزود: در سال گذشته 3 هزار و 56 نفر در ایران به علت اعتیاد فوت کردند.

خراسان جنوبی رتبه 30 کشور در حوزه مرگ و میر ناشی از اعتیاد

وی با بیان این‌که اعتیاد دومین عامل مرگ میر بعد از تصادفات شناخته شده است، ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه مرگ و میر ناشی از اعتیاد رتبه 30 کشور را دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی سال 91 تعداد 16 نفر شامل 11 مرد و پنج زن به دلیل اعتیاد فوت کرده‌اند.

دین‌پرست ادامه داد: همچنین در سال گذشته هشت نفر شامل هفت مرد و یک زن در خراسان جنوبی به دلیل گرایش به مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/69017/خ40/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول