اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بی‌مبالاتی مهم‌ترین عامل تصادفات منجر به مرگ در ایلام

بی‌مبالاتی و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل مهم مرگ و میر در استان ایلام محسوب می‌شود.

بی‌مبالاتی مهم‌ترین عامل تصادفات منجر به مرگ در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تصادف مساوی با فقدان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و بی‌مبالاتی و بی‌توجهی به این قوانین است که انسان‌ها را دچار خسارت‌های غیر قابل جبران می‌کند.

نگاهی کوتاه به آمارهای منتشر شده از سوی مسئولان ارشد انتظامی استان ایلام در حوزه سوانح رانندگی گوشزدی به همه رانندگانی است که در حال حاضر در سلامت پیگیر امورات رانندگی و سفر به مناطق مختلف کشور هستند، بوده که باید به نکات طرح شده از سوی مسئولان امر دقت شود.

یکی از رانندگان ایلامی در این باره یعنی بروز سوانح رانندگی معتقد است: همه سوانح رانندگی در استان ایلام عاملش انسانی نبوده بلکه علل دیگری از جمله غیر استاندارد بودن محورهای ارتباطی استان نیز مزید بر علت شده است.

علی دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: البته خطای انسانی نیز در سوانح رانندگی دخیل بوده و بر اساس آمار منتشره 70 درصد علل سوانح رانندگی مربوط به خطای انسانی گزارش شده است.

وی ادامه داد: با کمی دقت و حوصله در رانندگی و مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی قطعا مشکلات بعدی حاصل از سوانح دلخراش رانندگی در استان ایلام به وجود نخواهد آمد و یا اینکه تعداد و شدت این سوانح بسیار کمتر خواهد شد. 

جانشین انتظامی استان ایلام گفت: طی هفته گذشته در مجموع 57 ایلامی در سوانح رانندگی کشته و زخمی شدند.

حسن سماواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: طی هفته گذشته و در محورهای ارتباطی استان ایلام در مجموع 55 زخمی و دو کشته در اثر حوادث رانندگی برجای ماند.

جانشین انتظامی استان ایلام گفت: این تعداد کشته و زخمی سوانح رانندگی مربوط به معابر درون و برون شهری استان ایلام بوده که توسط پلیس درج و ثبت شده است.

وی ادامه داد: افزون بر این طی هفته جاری نیز 16 فقره تصادف منجر به جرح در جاده‌های برون شهری استان ایلام روی داده است که 29 نفر را راهی بیمارستان کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بی مبالاتی و سرعت غیر مجاز و عدم کنترل خودرو از مهم‌ترین دلایل سوانح رانندگی در استان ایلام است، اضافه کرد: این درحالی است که رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند با رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سانحه دلخراش بکاهند.

سماواتی تصریح کرد: خودداری از سبقت غیرمجاز و رعایت حق تقدم از مهم‌ترین نکاتی است که رعایت آنها سبب تامین سلامت سفرهای درون و برون شهری می‌شود.

انتهای پیام/2246/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول